A-jev naslednji korak: predstavljamo novega Mercedes-Benza razreda A

24. 3. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Mercedes-Benz bo še letošnjo pomlad na ceste poslal četrti rod razreda A. Bolj kot skoraj nespremenjeni videz bo novost pritegnila, ker se zdi podoben pametnemu telefonu. Naslednji korak za razred A bo v smeri digitalizacije in povezljivosti!

Novi razred A je tako mladosten in dinamičen, kot je bil, in tako odrasel in udoben kot še nikoli. S temi besedami so hoteli mercedesovci pri predstavitvi četrtega rodu razreda A poudariti, da gre pri tem modelu že za 20-letno izročilo oznake avtomobila, a tudi na to, da se je njihova usmeritev leta 2012 s tretjim rodom obrnila v povsem drugo smer. Z njim hoče Mercedes-Benz na novo opredeliti sodobni luksuz v nižjem srednjem razredu ter z revolucionarnim pristopom predstaviti novo oblikovanje znotraj. Na neki način je razred A tretjega in zdaj tudi četrtega rodu odgovor na ponudbo tekmecev (predvsem VW Golfa, Audija A3 in BMW 1).

Tržna ponudba postaja zapletena, zato je treba biti pozoren na to, kako so se novega razreda A lotili v Stuttgartu. Pravzaprav se zdaj že začenja kazati, kje bodo iskali poti do zelo zahtevnega vodila njihove znamke: najboljše ali nič. S tehnološkega stališča hoče razred A z uporabo MBUX tako popolnoma drugače pristopiti k uporabnostnim izkušnjam – s številnimi funkcijami, ki so bile do zdaj na voljo le lastnikom avtomobilov višjih razredov. Novi razred A bo lahko v določenih razmerah vozil delno avtonomno, za doplačilo tudi z novimi žarometi s tehnologijo Multibeam LED. Novi razred A bo na voljo le z novimi motorji. Ob dosedanjem športnem videzu je prav tako postal uporabnejši. Mercedes A bo mogoče naročati od marca, na cestah ga bomo začeli videvati v začetku maja.

Oblikovni pristop, jasno poudarjajoč ploskve, je naslednji korak v Mercedesovi oblikovalski filozofiji, ki ji sicer pravijo čutna jasnost. Zunanji videz naj bi izžareval športnost, dinamiko in čustvenost. Poudarjeno dolg motorni pokrov ter žarometi LED z dodatkom kroma in značilnimi dnevnimi lučmi še dodajajo slogovne značilnosti. Masko opredeljujeta velika Mercedesova trikraka zvezda in enotna poudarjena prečka. Podaljšana medosna razdalja pripomore k drugačnemu videzu, enako povečane odprtine blatnikov (za kolesa z obroči premera od 16 do 19 palcev). Drugačen videz ima tudi zadek, kjer pridejo bolj do izraza blatniki oziroma 'ramena' zadka, z delom zadnjih luči na prtljažni odprtini. Z odličnim vetrovnim količnikom 0,25 in celotno čelno površino zgolj 2,19 kvadratnega metra je novi razred A tudi vodilni v svojem razredu, kar zadeva aerodinamiko.

Mercedesovi oblikovalci so imeli nalogo, da v notranjosti razreda A naredijo pravo revolucijo. Potrudili so se že s povečanjem prostornosti za potnike in prtljago, avantgardnost pa poskušajo zagotoviti digitalni merilniki, ki jih sestavljata dva 26-centimetrska (10,25-palčna) zaslona, združena pod skupnim prekrivnim steklom. Zgolj osnovna različica ima dva sedempalčna zaslona, v ponudbi srednje opreme bo kombinacija sedempalčnega in večjega zaslona, pri vseh drugih je serijsko dvozaslonski digitalni merilnik (čez skoraj vso armaturno ploščo).

Mercedes se bo od preostalih tekmecev poskušal razlikovati še po pomembni sodobni ponudbi, kupci bodo lahko na povsem nov način uporabljali informativno-razvedrilno ponudbo, ki jo omogočajo digitalni merilniki, vsebino pa bodo izbrali z MBUX – novim multimedijskim sistemom (skrajšano za Mercedes-Benz User Experience). Takšen nov način povezave med avtomobilom, voznikom in potniki je seveda novost v ponudbi avtomobilskih izdelovalcev, pri Mercedesu pa poudarjajo, da so jo za premiero v razredu A izbrali zato, ker pričakujejo, da se bodo zanjo najbolj ogreli mlajši kupci, tisti pač, ki jim je razred A prvi Mercedes sploh.

Sistem temelji na glasovni komunikaciji z avtomobilom, zaradi umetne inteligence ima možnost dodatnega učenja in prilagajanja. Nova celostna zasnova upravljanja z zaslonom na dotik, ploščico na dotik na sredinski konzoli ter gumbi na dotik na volanskem obroču je prilagojena različnim načinom upravljanja. Novost je pametni način govornega upravljanja z razumevanjem govora in aktiviranjem s ključno besedo Hey Mercedes. Predstavnostni načini izkoriščajo možnosti velikih zaslonov, tako da bo na voljo na primer tudi navigacija s tehnologijo obogatene resničnosti, ponudbo pa dopolnjujejo še nove storitve v okviru Mercedes me.

Pametna vožnja

Razred A bo lahko v določenih razmerah vozil delno avtonomno; najvišja raven varnosti v razredu zaradi razširjene ponudbe pomočniških sistemov s funkcijami iz Mercedesa S; aktivni pomočnik za varnostno razdaljo Distronic in aktivni pomočnik za vzdrževanje smeri pomagata vozniku pri vzdrževanju varnostne razdalje in sledenju smeri, pri čemer se samodejno prilagaja hitrost v ovinkih, križiščih in krožiščih; dodatno še aktivna zavora v sili in intuitivno prilagodljiva aktivna pomoč spreminjanja voznega pasu; Pre-Safe-Plus lahko spozna nevarnost trka v zadek, pri nadaljnji nevarnosti trka lahko pomočnik zadrži zavorno moč in tako zmanjša poškodbe zaradi odboja naprej ob trčenju v zadek.

Zgolj novi in zmogljivejši pogonski stroji

Novi turbobencinski motor (M 282) z 1,4-litrsko delovno prostornino in do 120 kilovati moči (163 'konjev') ter 250 njutonmetri navora z odklopom valjev (v začetku v povezavi s sedemstopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom) in inovativno deltasto obliko zgradbe glave motorja, s prevleko valjev Nanoslide in odpornejšimi prevlekami drsnih delov, filtrom delcev ter s sedemstopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom; novi turbobencinski štirivaljnik (M 260) z dvolitrsko delovno prostornino, do 165 kilovati moči (224 'konjev') in 250 njutonmetri navora z inovativnimi drsnimi površinami valjev ter sistemom Camtronic, ki omogoča prilagajanje odmikačev sesalne odmične gredi; novi turbodizelski štirivaljnik (OM 608) z 1,5-litrsko delovno prostornino, do 85 kilovatov moči (116 'konji') in 260 njutonmetri navora ter s tehnologijo AdBlue, novim turbinskim puhalom, vodnim hladilnikom sesanega zraka in zmanjšano skupno težo.

Več voznega užitka in udobja

30 milimetrov večja medosna razdalja in 14 milimetrov večji kolotek spredaj; izboljšano podvozje z vzmetnima nogama spredaj ter poltogo ali večvodilno zadnjo premo pri štirikolesnem pogonu in zmogljivejših motorjih; aktivno elektronsko prilagajanje blaženja (kot dodatna oprema) v povezavi s serijskim programom Dynamic Select (štirimi stopnjami prilagajanja) omogoča izbiro udobnejšega ali športnejšega blaženja; posodobljen štirikolesni pogon 4Matic z elektromehansko prilagoditvijo lamelne sklopke.

Več prostora in udobja


Z avantgardno zasnovanimi zasloni digitalnih merilnikov ter njihovim zgornjim zaključkom brez roba povsem sodobno zasnovana armaturna plošča; dva 26-centimetrska (10,25-palčna) zaslona sta združena pod skupnim prekrivnim steklom (osnovna različica ima dva sedempalčna zaslona); mogoča izbira notranje razsvetljave v 64 barvah ali osvetlitev prezračevalnih šob s turbinskim videzom; kot dodatna oprema je mogoča izbira bolj po telesu prilegajočih se sprednjih sedežev s hlajenjem in gretjem ter masažno funkcijo.

Razred A je tudi bolj odrasel – več je prostora za ramena (spredaj za devet, zadaj za 22 centimetrov več), komolce (+ 35/+ 36 milimetrov) in glavo (+ sedem/+ osem milimetrov), lažji pa je tudi dostop do zadnjih sedežev. Prtljažnik je zrasel na 290 litrov, z večjo odprtino za nalaganje prtljage; za 10 odstotkov je boljši pregled iz vozila zaradi zoženih stebričkov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja