Akrapovič za Ferrari F8 Tributo v le 30 primerkih

8. 5. 2021 | Peter Kavčič
Deli

Izpušni sistem Evolution Line (Titanium) 30th Anniversary ni le tehnološko napreden, je tudi zmogljiv.

V okviru praznovanja 30. obletnice podjetja so pri Akrapoviču predstavili omejeno izdajo ekskluzivnega izpušnega sistema za Ferrari F8 Tributo, ki bo na voljo v samo 30 primerkih.

Izpušni sistem Evolution Line (Titanium) 30th Anniversary (ki ne izpolnjuje emisijskih standardov za rabo na javnih cestah) za Ferrari F8 Tributo je unikaten izpušni sistem, oblikovan ob 30-letnici podjetja, pri čemer ima vsak primerek vgraviran poseben logotip, ob njem pa številko omejene serije, ki potrjuje, da gre za pristen in zelo redek izdelek. Za še večjo ekskluzivnost je vsak opremljen s certifikatom.

Podjetje Akrapovič ima bogato dirkaško dediščino, svoje izkušnje z najvišjih ravni motociklističnega in avtomobilskega dirkanja pa že 30 let s pridom uporablja za razvoj tudi na dirkališčih preizkušenih inovativnih rešitev in izdelkov. Tudi ta unikaten izpušni sistem je bil izdelan na podlagi teh izkušenj in znanj.

Z materiali iz vesoljske industrije

Glavni del izpušnega sistema z osrednjim dušilcem je izdelan iz visoko odpornega in lahkega titana. Povezovalni cevi sta iz inconela, kompleksni deli, kot so ohišji izpušnih ventilov in zunanji del izhodov iz titana, ter posamezni deli omenjenih povezovalnih cevi iz inconela pa so bili izdelani v Akrapovičevi lastni livarni.

Toplotna izolacija je iz titana, vsaka povezovalna cev pa ima katalizator z gostoto celic 300 cpsi. Izhoda sestavljata liti zunanji del iz titana, ki je mehansko obdelan, in notranjost iz keramičnih matričnih kompozitov (CMC). CMC so ultralahki materiali, ki so približno 50 % lažji od titana ter se redno uporabljajo v svetu ekstremnih dirk in vesoljski industriji. Odporni so proti izjemno visokim temperaturam do 1.000 °C, zaradi česar so idealni za uporabo pri visoko zmogljivih motorjih. Zaradi uporabe keramičnih matričnih kompozitov izhoda vizualno izstopata in potrjujeta inovativnost izpušnega sistema.

Izpušni sistem Evolution Line (Titanium) 30th Anniversary ni le tehnološko napreden, je tudi zmogljiv. Zaradi lahkih materialov, preizkušenih na dirkališču, je za 7,7 kg (28,8 %) lažji od serijskega. Poleg tega z uporabo ventilov (po enega na vsaki strani povezovalne cevi) poskrbi za čudovit zvok. Z uravnavanjem pretoka plinov ustvarita globok dirkaški zvok, ki se izvrstno ujema s 3,9-litrskim prisilno polnjenim osemvaljnikom. Moč se poveča za dodatnih 13,2 kW (17,9 KM) pri 5.650 v/min, navor pa za 33,6 Nm pri 2.400 v/min. Te vrednosti so bile zabeležene med zaporednim testiranjem Ferrarija F8 Tributo, opremljenega z izpušnim sistemom Evolution Line (Titanium) 30th Anniversary, in istega avtomobila, opremljenega s serijskim izpušnim sistemom, na hišnem dinamometru.

Zagotovo bo postal tudi zbirateljski kos

Del paketa je tudi Akrapovič Sound Kit, ki omogoča nastavljanje zvoka v kabini avtomobila. Voznik lahko preklaplja med tihim in športnim načinom s preprostim pritiskom na gumb na daljinskem upravljavcu, ki odpre ali zapre izpušna ventila ter poskrbi za še bolj doživeto izkušnjo v vožnji. Priporočene so nove nastavitve elektronske krmilne enote, izpušni sistem pa je namenjen izključno uporabi na dirkališčih.

Izpušni sistem Evolution Line (Titanium) 30th Anniversary za Ferrari F8 Tributo je umetnina, ki odlično ponazarja tridesetletno znanje in izkušnje podjetja. Zaradi redkosti bo zagotovo postal tudi zbirateljski kos, ki ga boste lahko videli na dirkališčih po svetu, brez težav pa bi bil lahko tudi del razstave.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja