Ali bo uspelo? Nemci in Indijci v skupen projekt

16. 8. 2022 | Matjaž Korošak
Deli

Pri indijski Mahindri želijo elektrificirati (sprva) domač trg. Ampak brez Volkswagna jim to verjetno ne bi uspelo tako hitro 

Pri Mahindri in Volkswagnu so zadovoljni. Sporazum, ki so ga najavljali že pred meseci, je zdaj podpisan. Mahindra, eden največjih industrijskih konglomeratov, je tudi uradno postala njihov kupec. In tudi partner, s pomočjo katerega bodo raziskovali možnosti polnjenje, proizvodnje vozil in baterij, mobilnostnih rešitev, ... Indijci so namreč pred dnevi predstavili serijo svojih novih električnih vozil, s pomočjo katerih bodo elektrificirali Indijo - hkrati pa najavili tudi, da gre za globalne izdelke, s katerimi bodo tekmovali na trgu.

Dve znamki z e-vozili

Dve znamki bosta predstavljali nove modele, ki bodo vsi športni terenci – obstoječa XUV in povsem nova, povsem električna BE (Born Electric). Gre za pet modelov, ki jih bodo predstavili trgu od leta 2024 naprej, vsi pa bodo zasnovani na novi, namenski platformi INGLO, za katero pravijo, da je ena najlažjih v konkurenci. In za novo platformo bodo električne komponente kupovali od Volkswagna, kjer jih uporabljajo za modele na platformi MEB.

Mahindra bo tako drugi kupec, ki se je odločil za te rešitve (načrtovana je proizvodnja okoli milijon vozil v trajanju sporazuma). Prvi je seveda Ford, ki pa bo uporabil celo platformo MEB za nekaj svojih modelov.

Do resnih 290 kW želijo Indijci

Tako bodo vsi novi modeli znamk XUV in BE (XUV.e8, XUV.e9, BE.05, BE.07 in BE.09) uporabljali baterije z zmogljivostjo od 60 do 80 kWh, hitro polnjenje z močjo do 175 kW, kar pomeni 80 odstotno napolnjenost v manj kot pol ure. O dosegu niso spregovorili, bodo pa osnovni modeli ponujali med 170 in 210 kW moči in zadnji pogon, z dodatnim prednjim motorjem pa bo razpon moči znašal med 250 in 290 kW. Pri Mahindri optimistično trdijo še, da bo tako pospešek najboljših znašal med 5 in 6 sekund do 100 km/h.   

Mahindra želi s to ofenzivo seveda dohiteti in prehiteti največjega domačega tekmeca, ki je tudi globalno bolj prepoznaven. Gre seveda za znamko Tata, ki je v Evropi bolj znana kot lastnica znamk Rover in Jaguar. Sicer pa Mahindra ni edina znamka, ki želi prodreti na vse bolj pomemben trg e-vozil. Po pisanju Automotive Newsa je tudi znamka Ola, ki se ukvarja s prevozi (podobno Uberju) najavila začetek proizvodnje e-modelov. V Indiji sicer prodajo okoli tri milijone novih vozil letno, elektrifikacija pa je šele v povojih. 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol