Proizvajalci: žrtvovati bo potrebno kakšno zvezdico, da bo mogoče še naprej zagotavljati dostopne cene

9. 6. 2025 | Uredništvo
Proizvajalci: žrtvovati bo potrebno kakšno zvezdico, da bo mogoče še naprej zagotavljati dostopne cene (foto: EuroNCAP)
EuroNCAP

Avtomobilska industrija se spopada z vedno višjimi stroški, ki pa vodijo v nižje prodajne številke.

Avtomobili še nikoli niso bili dražji – to dejstvo potrjujejo tako podatki kot občutek na prodajnih mestih. Pred desetletjem smo lahko sestavili seznam novih vozil za manj kot 10.000 evrov, danes pa bi morali prag postaviti skoraj dvakrat višje, pa še vedno ne bi imeli velike izbire.

Razlogov za podražitve je več: motnje v dobavnih verigah zaradi pandemije in vojne v Ukrajini, naraščajoče cene materialov, pa tudi vse bolj stroga evropska zakonodaja. Poseben vpliv ima varnostna regulativa, ki avtomobilske proizvajalce sili v uporabo dodatne opreme in naprednih sistemov pomoči, da dosežejo čim višjo oceno na Euro NCAP testiranjih.

A prav to je postalo točka preloma za nekatere proizvajalce. Kitajski Leapmotor, ki je del skupine Stellantis, je prvi glasno opozoril, da slepo sledenje petzvezdični oceni ni nujno v interesu potrošnikov. "Doseganje najvišjih ocen ni poceni in ni enostavno. Morda bi morali žrtvovati kakšno zvezdico in se raje osredotočiti na uporabno tehnologijo po dostopni ceni," je izjavil vodja evropskega marketinga Francesco Giacalone. Poudaril je, da znamka ne bo zanemarila varnosti, a tudi ne želi napihovati cene s sistemi, ki jih kupci pogosto ne uporabljajo.

Kaj so cianobakterije in ali so lahko nevarne tudi za ljudi?

Podoben pristop že leta zagovarja Dacia, ki svoje modele oblikuje z mislijo na preprostost in uporabnost. Tudi pri tej znamki odkrito priznavajo, da se namenoma izogibajo dodatkom, ki služijo predvsem doseganju testnih ocen, medtem ko dejanska uporabnost v vsakdanji vožnji ostaja vprašljiva. Njihova filozofija temelji na načelu "manj je več", kar pomeni manj elektronike, manj zapletenih asistenčnih sistemov in posledično nižjo ceno.

Zato ni presenetljivo, da sta tudi Stellantis in Renault – lastnika več znamk, vključno z Dacio – nedavno pozvala k prenovi evropske zakonodaje, saj verjameta, da so trenutni predpisi nesorazmerno obremenjujoči za proizvajalce manjših, cenovno dostopnih avtomobilov.

Če evropski trg želi ohraniti pestrost in dostopnost modelov, bo očitno treba ponovno razmisliti, ali potrošniki res potrebujejo vso napredno varnostno tehnologijo – ali pa si zgolj želijo zanesljiv in cenovno vzdržen avto za vsakdanjo rabo.

Novi električni Nissan privablja povsem nove kupce - pričakujemo ga lahko tudi v Evropi