Audi A6 Avant bo limuzini sledil že sredi poletja

11. 4. 2018 | Jure Šujica
Deli

Poleg (očitnih) karoserijskih sprememb se bo Avant v primerjavi z limuzino lahko pohvalil tudi s precej bolj dodelanim vzmetenjem.

Avant. Tako kot Quattro sestavni del znamke Audi. Če slednji tradicionalno poimenuje štirikolesni pogon, enega izmed prvih v običajnih osebnih vozilih, je avant neločljivo povezan z Audijevimi karavani, oznaka, ki se je nemško podjetje drži že vse od začetka izdelave karavanskih različic svojih avtomobilov v zgodnjih sedemdesetih letih minulega stoletja. Te so bile torej na trgu prisotne že pred prihodom prve generacije modela A6, vedno pa so svojo premiero doživele sočasno ali nekaj tednov po predstavitvi limuzine.

Ob predstavitvi prihajajoče generacije novega A6 je bil tako verjetno le redkokdo presenečen, da je Audi prikazal samo limuzinsko različico avtomobila, ne pa tudi Avanta. Ta pa je svoj trenutek doživel danes. Od limuzinske različice, s katero si deli zasnovo, je daljši zgolj milimeter in tako je dolg 4,94 metra. Širina medtem ostaja enaka, v širino pa je avtomobil pridobil dodatnih 1,3 centimetra. A jasno je, da je pri karavanu najpomembnejši prtljažnik. Njegova prostornina znaša 565 litrov, ob podrti zadnji vrsti pa se poveča za več kot trikrat in znaša 1.680 litrov. Brez dvoma dovolj za vsakdanje in malo manj vsakdanje potrebe torej.

Podoben predhodniku, a bolj uporaben

A še bolj na mestu je morda primerjava s predhodnikom modela, od katerega naj bi bil v notranjosti še nekoliko bolj prostoren. Prostornina prtljažnega prostora je sicer pri obeh popolnoma enaka, je pa zato novinec pridobil možnost podiranja naslona zadnjih sedežev v razmerju 40 : 20 : 40 (pred tem so se podirali v razmerju 40 : 60), kar pomeni, da bo ločeno mogoče podreti zgolj srednji del sedežev. Preprosta in ne (več) tako nevsakdanja rešitev, ki pa jo bodo lastniki vsaj občasno še kako veseli.

V primerjavi z limuzino je bil A6 Avant deležen zanimivih posodobitev podvozja, kar bo pri dodatni teži vozila nedvomno dobrodošlo. Inženirji so tako iz limuzine prenesli štirikolesno krmiljenje, kupcem pa nato ponudili možnost izbora štirih vrst vzmetenja. Ti bodo tako lahko izbirali med klasičnimi jeklenimi vzmetmi, športnim vzmetenjem, vzmetenjem z nadzorom blažilnikov in nastavljivim zračnim vzmetenjem.

Drugih večjih novosti pri karavanu v primerjavi z limuzino ni.  Na voljo bo tako enak nabor varnostnih in drugih pripomočkov, kot so sistem za zaznavo prečnega prometa spredaj in zadaj, opozorilnik pred nesrečo, katerega senzorji delujejo v polnem krogu okrog avtomobila, sistem za samodejno zaustavitev vozila v primeru neodzivnosti voznika in še bi lahko naštevali. Enaki bodo tudi pogonski sklopi, kar pomeni lahke hibride in štiri- ter šestvaljne motorje tako na bencinski kot na dizelski strani.

Tako kot pri uradni predstavitvi – med eno in drugo je minilo manj kot mesec in pol – prevelikih razlik ne pričakujemo niti pri začetku prodaje posameznega modela. Če smo prihod običajne različice napovedali na začetku poletja, je prihod Avanta postavljen v sredino poletja, najverjetneje se bo to zgodilo v juliju. Še nekoliko prej pa bodo znane cene, ki se bodo – glede na to, da bo osnovna različica limuzine stala 58.050 evrov – začele v bližini 59 evrskih tisočakov.