Audi je izdelal dizelsko gorivo iz ogljikovega dioksida in vode

28. 4. 2015
Deli

Audi je v svoji eksperimentalni napravi v Dresdnu uspešno izdelal e-diesel, sintetično dizelsko gorivo iz splošno dostopnih surovin: ogljikovega dioksida, vode in elektrike iz obnovljivih virov.

S prvimi petimi litri e-diesla so menda tudi napolnili posodo za gorivo v Audiju A8 3,0 TDI, s katerim se vozi nemška ministrica za šolstvo in znanost Johanna Wanka. Audi sicer sodeluje v projektu Sunfire, ki mu zagotavlja večino ogljikovega dioksida iz bioplinarn, preostali ogljikovi dioksid pa iz zraka pridobijo naprave Audijevega švicarskega partnerja Climeworks.

Proizvodnja e-diesla je sicer sestavljena iz več faz. Vodo najprej segrejejo in uparijo, potem pa jo z visokotemperaturno elektrolizo pri več kot 800 stopinjah Celzija ločijo na njena sestavna dela: vodik in kisik. Kisik izpustijo v ozračje, vodik pa vodijo v visokotlačni reaktor, kjer se pri visoki temperaturi reagira z ogljikovim dioksidom. Rezultat sinteze je tekočina iz ogljikovodikov z dolgimi molekularnimi verigami, ki jo poznamo pod imenom "Blue Crude". Tega na podoben način kot fosilno surovo nafto rafinirajo v dizelsko gorivo, ki v nasprotju z naravnim dizlom ne vsebuje nezaželenega žvepla in aromatskih ogljikovodikov. Pohvali se tudi z visokim cetanskim številom, kar v praksi povečuje njegovo vnetljivost s tem pa tudi energetsko učinkovitost. Seveda velja omeniti, da naj bi elektrika za proizvodnjo e-diesla načeloma prihajala iz okolju prijaznih virov, kot so vetrne in sončne elektrarne.

Audijeva tovarna naj bi v prihodnjih mesecih izdelala 3000 litrov e-diesla, ki sicer ni Audijevo prvo e-gorivo. V Werlteju v Spodnji Saški namreč s podobnim postopkom že izdelujejo e-gas, kar je industrijsko ime za sintetični metan, ki ga dobavljajo voznikom Audijev A3 Sportback G-Tron.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja