Audi poziva h koncu proizvodnje termičnih motorjev - konkurenca ugovarja

25. 4. 2022 | Jure Šujica
Deli

Po njihovem mnenju bi morali proizvodnjo motorjev z notranjim zgorevanjem končati do leta 2040.

Vprašanje o ukinjanju uporabe naftnih derivatov je v zadnjih tednih zaradi močne rasti cen surove nafte kot posledica ruske invazije na Ukrajino postalo še nekoliko bolj aktualno kot doslej. Številni posamezniki so namreč začeli pogledovati proti električni energiji kot sredstvu za pogon osebnih avtomobilov – čeprav se tudi ta hitro draži. Vseeno pa je očitno to primeren trenutek za nov razmislek o prihodnosti pogonskih goriv.

Preberite še: Green NCAP: električni avtomobili so okolju lahko manj prijazni, kot dizli ali 'bencinarji' (raziskava)

Da se bo morala nafta kmalu posloviti je sicer pred dnevi za tiskovno agencijo Reuters dejal prvi mož nemškega avtomobilskega proizvajalca Audi, Markus Duesmann. Dejal je, da bi morali evropski avtomobilski proizvajalci s proizvodnjo motorjev z notranjim zgorevanjem prenehati do leta 2040. Pri Audiju naj bi sicer tovrstne motorje iz ponudbe umaknili že precej pred tem in sicer leta 2033, dve leti kasneje pa naj bi enako potezo izvedli tudi pri Volkswagnu.

Kot pojasnjuje Duesmann bi morali avtomobilski proizvajalci v Evropi 'pokazati pogum' in se odločiti za ukinitev motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2040. Nato bi morali svojo energijo usmeriti k razvoju avtomobilov s pogonom na elektriko. Posledično je mnenja, da bi bilo v zvezni deželi Bavarski potrebno v razvoj proizvodnih kapacitet za baterije vložiti precej več sredstev in truda.

Vse večja nasprotja v industriji

Medtem, ko pri Audiju spodbujajo k razvoju električnih avtomobilov, pa so pri številnih znamkah, tudi BMW-ju zadržani. Oliver Zipse, generalni direktor bavarske znamke je tako opozoril pred prehitrim spodbujanjem električne mobilnosti, razloga za to pa sta dva. Prvi je cena takšnih avtomobilov. Električno gnani družinski avtomobili namreč stanejo precej več denarja, kot pa ga je zanj pripravljen odšteti marsikateri kupec. Drugi razlog je prevelika odvisnost od peščice držav, kjer je mogoče pridobivati redke surovine za izdelavo baterij.

Da električni avtomobili le niso tako čisti, kot menijo številni so sicer nedavno predstavili pri organizaciji Green NCAP, kjer so razkrili, da tudi električni avtomobili (predvsem) posredno in neposredno v času življenjske dobe pripomorejo k izpustu več deset ton CO2. Te številke utegnejo biti včasih celo višje kot pri primerljivih dizelsko gnanih avtomobilih.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel