Mercedes se je znašel pod pritiskom, cene za taksi pakete so poskočile, popusti so izginili. Na sceno so stopile Corolle in druge japonske alternative – cenejše, zanesljive, a brez prave karizme.
Če ste se kdaj znašli na berlinskem letališču BER in pomislili, da bi vas do mesta popeljala udobna, mogočna E-klasa, ste najbrž doživeli razočaranje. Namesto ikonične zvezde na pokrovu motorja vas danes pogosto pričaka... Toyota Corolla. Hibridna, klinaste oblike, z brezosebno plastiko v notranjosti in komaj opaznim naslonom za glavo. Kaj se je zgodilo z nekoč neizpodbitnim simbolom nemške taksi kulture – z Mercedesom?
Berlinsko "taksi srce" je dolga desetletja utripalo v ritmu dizelskega brnenja E-klas, oblečenih v značilni "hellelfenbein", svetlo slonokoščeni odtenek, ki je bil dolgo obvezna barva za vse taksije. Na Zahodu so bile to večinoma črne limuzine, ki so utelešale prestiž in moč. Na Vzhodu pa Wolge – robustne, socialistične, a prav tako značilne. A zlati časi so mimo. Danes mestne avenije preplavljajo kompaktni japonski hibridi, ki bolj kot na udobje stavijo na varčnost in ceno, piše Berliner Zeitung.
Prelomnica? Leto 2015. Dizelski škandal je udaril kot strela z jasnega in pustil nemško avtomobilsko industrijo v razbitinah dvoma, tožb in prestrukturiranj. Mercedes se je znašel pod pritiskom, cene za taksi pakete so poskočile, popusti so izginili. E-klasa, ki je bila dolga leta dostopna tudi manjšim taksi podjetjem, je postala cenovno nedosegljiva. Na sceno so stopile Corolle in druge japonske alternative – cenejše, zanesljive, a brez prave karizme.
Mercedes je bil taksi prestiž – prostoren, tih, z usnjem oblečen in zvočno izoliran, kot se za premium vožnjo spodobi. Corolla? Skromna, kompaktna in... utilitarna. Kot bi iz prvega razreda prestopili v ekonomskega – ne zato, ker bi želeli, ampak ker ni več izbire. Celo vožnja od letališča se danes začne z negotovostjo: ali vas bo pričakal uglajeni, gosposki šofer stare šole v temni limuzini, kar postaja čisto prava utopija, ali pa nekdo v softshell jakni, ki vam ponuja vožnjo v vozilu brez prezračevanja in z vonjem po umetni tkanini? Slednje je precej bolj verjetno.
A Berlin ne bi bil Berlin, če se ne bi znova boril za stil. Vedno več potnikov že sanja o novi generaciji taksijev, ki bi ponovno ponujala nekaj več: izkušnjo, eleganco, vozni užitek. Mercedesov povratek na taksi sceno morda ni realnost sedanjosti, je pa lahko poslovna priložnost prihodnosti. Premium taksi, kjer se plača več – a dobi tudi več.
Do takrat pa se berlinskim ulicam piše nova, cenejša, tišja zgodba. In medtem ko se Corolla tiho prebija skozi semaforje in krožišča, se zdi, da je črna limuzina z zvezdo na nosu – simbol taksi dostojanstva – parkirana v preteklosti. A vemo, kako je z legendami: ne izginejo, le čakajo na veliki povratek.
Novo na Metroplay: Borut Pahor in Saša Lošić (Plavi Orkestar) odgovorita na ključno vprašanje – je bolje biti pijan ali star?