BMW i8 v Sloveniji!

Ni sicer še jasno, kdaj bo BMWjev hibridni športnik i8 naprodaj v Sloveniji, a na slovenska tla je že prispel.

20. 10. 2013

Ne sicer za dolgo, le za dva dni, ravno toliko, da smo si ga podrobneje in v miru ogledali in da so ga pri BMW lahko predstavili tudi svojim gostom.

Za predstavitev (in odgovore na precej vprašanj) je poskrbel kar Henrik Wenders, produktni vodja programa i8, hkrati pa smo vodstvo slovenskega BMW povprašali, kdaj avto (in tudi i3) prode k nam. Jasnega odgovora še ni, Slovenije pač i v prvem valu držav, ki bodo dobile oba BMWjeva i modela, se pa slovenski uvoznik še ni vdal in upa, da bo avto pri nas še v letu 2014 - tudi zato, ker so naredili že veliko dela, potrebnega za za prihod i modelov, vključno s sodelovanjem s tehnološkimi partnerji (Petrol, Avant car, elektro podjetja). Lastniki BMWjevi i-vozil bodo imeli na primer imeli možnost, da 'točke' ki jih dobijo ob nakupu avtomobila, porabijo za najem klasičnega BMW, kadar rabijo večji avto ali avto za dolge poti.

Cena? v Nemčiji bo i8 stal 126 tisoč evrov, pri nas verjetno nekaj tisočakov več (predvsem na račun višjega DDV).

O i8 smo seveda že precej pisal, osnovne tehnikalije pa najdete tule. Tokrat smo imeli priložnost sesti v avto in si ogledati njegove sistema. Počutje za volanom je zelo klasično BMWjevsko, da gre za malo drugačen BMW; pričata le modra obroba okoli belo-modrega propelerja in predvsem merilniki v obliki enega samega, pravokotnega LCD zaslona. Ostanek, vključno s sistemom iDrive (s sledilno ploščico na vrhu krmilnika) je klasika, dodanih je le nekaj gumbov za upravljanje pogonskega sklopa.

V normalnem načinu vožnje se i8 do hitrosti 65 kilometrov na uro vozi le na elektriko (prednja kolesa preko dvostopenjskega samodejnega menjalnika poganja 131-'konjski' sinhroni elektromotor), nad to hitrostjo pa postane hibrid, ki ga po potrebi poganja elektromotor, bencinski motor (čisto nov 1,5-litrski trivaljnik s 170 kW oziroma 231 konji za skupno sistemsko moč 362 'konjev') ali oba skupaj (elektromotor je sposoben na kolesa poslati vseh 250 Nm navora pri vseh hitrostih od nič do 250 kilometrov na uro). V načinu Sport bencinski motor vedno deluje, elektromotor pa skrbi predvsem za čim boljše zmogljivosti, v električnem načinu delovanja pa do 120 kilometrov na uro deluje le elektromotor.

Električni doseg? Do 35 kilometrov. Poraba? Uradno 2,9 litra bencina na 100 kilometrov, realno pa, po besedah Wendersa, pa je pri uporabi, ki pritiče 360-'konjskemu' športnemu kupeju (po domače: ko je voznik športno razpoložen ali se na avtocesti zelo mudi), ta med šestimi in osmimi litri. Če gre za uživaško križarjenje je številka lahko zelo blizu uradni normni porabi, pravi. Seveda zna i8 delovati tudi tako, da ohranja napolnjenost Litij-Ionskih baterij, in ko je oprijem slab, zna ne le z elektromotorjem pomagati pri lažjemu prenosu moči na podlago, temveč tudi obratno - če avto ugotovi, da v električnem načinu prednja kolesa nimajo dovolj oprijema, da bi se premaknil, se vklopi bencinski motor in poskrbi, da avto poskusijo pognati vsa štiri kolesa.

i8 ima 20 palčna platišča, a gume (zaradi čim nižje porabe, seveda) niso zelo široke: spredaj 215/45 R 20 zadaj 245/40 R20. Ker je masa avtomobila majhna (1.490 kilogramov), težišče pa le 460 milimetrov od tal, izbira gum ni presenetljiva. Majhno maso so dosegli tudi tako, da so baterije, pogonski sklop, podvozje in zmečkljive cone iz aluminija, potniška celica pa iz s karbonskimi vlakni ojačane plastike (CFRP). Pri BMW temu koncetu prsavijo LifeDrive. Life za potniško celico, Drive za pogonsko tehniko. Prav na področju proizvdnje CFRP (in tudi ostanka avtomobila) so dosegli tudi precej prihrankov pri ekologiji: poraba vode je za 70, poraba energije (večino jo v vetrni elektrarni pridelajo sami) pa za 50 odstotkov manjša.

i8 ima seveda LED žaromete (sestavljene iz treh modulov, enega za dnevne luči, enega z lečo za dolge in kratke luči in enega za posebne, 'avtocestne' luči), čez približno eno leto pa bo na voljo tudi z laserskimi žarometi: po en laser v vsakem modulu bo modro svetlobo pošiljal na fosforno ogledalo, na katerem se bo ta spremenila v za osvetljevanje ceste najprimernejšo belo svetlobo). Laserski žarometi bodo še bolj energetsko učinkoviti os sedanjih LED.

Sta i8 in i3 zadnja i modela? Seveda ne: BMW je že registriral še kopico drugih kombinacij črke i in številk: i4, i5, i6 ...

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri