BMW -jeva električna tehnologija na polnovzmetenem kolesu

1. 8. 2015
Deli

BMW in nemški proizvajalec električnih koles HNF sta razvila električno polnovzmeteno gorsko kolo Heisenberg XF1 s pogonskim mehanizmom na zadnji nihajni roki.

Osnova kolesa je pogonska enota, ki se v nasprotju z dosedanjimi, ki so morale biti trdno pritrjene na okvir, prosto giblje skupaj z nihajno roko. Ker s tem ni več potrebe po napenjalniku konvencionalne pogonske verige, jo lahko nadomesti karbonski zobati jermen, ki na zadnje pesto brezhibno prenaša tudi največjo moč motorja in kolesarja ter omogoča imenitne pospeške in brezhiben nadzor nad vožnjo.

Vgradnjo elektromotorja na nihajno roko je omogočila predvsem kinematična enota s štirimi zglobi nad elektromotorjem, ki ga trdno povezujejo z okvirjem in tvorijo navidezno krožno os okoli pesta gonilke, zaradi česar je nihajna roka vedno v pravem kotu glede na glavni okvir. Kinematična enota omogoča blaženje s hodom 150 mm, zaradi katerega zadnje kolo redko izgubi stik s tlemi. V nasprotju s konvencionalnimi nihajnimi rokami se ta drugače odziva na kolesarjev pritisk na stopalke in zagotavlja enotno delovanje v vseh pogojih. Ker je za pogon kolesa potrebne razmeroma malo kolesarjevega napora, je manjše tudi nihanje kolesa, kar pripomore k boljšemu počutju na kolesu in učinkovitejšem izkoristku moči predvsem med vožnjo navkreber.