BMW s prenovljenim i8, poslej tudi kot roadster

1. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Roadster bo opremljen z mehko streho, sprememb pa je bil deležen tudi i8 kupe.

Prva generacija BMW-jevega športnega avtomobila i8 je na trg prišla v letu 2014 in povzročila kar precejšen vihar na trgu športnih avtomobilov, saj je šlo dejansko za prvi pravi športni avtomobil s hibridnim pogonom. Njegove odlike smo imeli pred dvema letoma možnost preizkusiti tudi sami. Po napovedi in pred kratkim objavljenim video posnetku, kjer je avtomobil ne nekakšnem tovarniškem testiranju pa je BMW na avtomobilskem salonu tudi uradno predstavil brezstrešno različico omenjenega avtomobila.

No, seveda avtomobil ne bo čisto brez strehe, na veselje ljubiteljev klasičnih kabrioletov bo ta izdelana iz platna, zaradi česar naj bi proces (avtomatskega) odpiranja ali zapiranja trajal zgolj 16 sekund. BMW-jevi inženirji so ob tem še posebej ponosni na posebno ogrodje strehe, zaradi posebnih oblik sestavnih komponent izdelano s tehniko tridimenzionalnega tiskanja. Prednost te strehe, sestavljene iz treh delov je v tem, da se pod karoserijo skrije pravokotno, zaradi česar zavzame minimalno količino prostora, posledično pa med sedeži in streho nastane dodatnih 100 litrov prostora – dobrodošel dodatek (le) 88 litrom v zadnjem delu. Streho naj bi se dalo odpreti tudi med vožnjo do hitrosti 50 kilometrov na uro.

Prenovljen pogonski sklop za več moči

Ob predstavitvi različice modela i8 pa bo nekaj sprememb doživela tudi že poznana kupe verzija avtomobila. BMW je tako za obe različici pripravil dva nova barvna odtenka – kovinska bakrena in Donnington siva, obe pa prideta v kombinaciji 'zamrznjeno' sivih dodatkov. Nova so tudi platišča dimenzij 20 palcev in naperami v obliki črke W. V notranjosti pretiranih novosti ne bo, izjema je le novo oblazinjenje 'Accaro' v kombinaciji usnja in blaga ter obarvano v barvah Amido/E-Copper.

Precej več sprememb pa bo skritih pod pokrovom motorja, nadgradnjo sta namreč dobila tako elektro-, kakor tudi klasični motor z notranjim izgorevanjem. Prvemu so na račun novih, močnejših baterij (njihova kapaciteta sedaj znaša 9,4 kWh) moč povečali za 12 'konjev', skupaj jih sedaj premore 143, samo z električnim pogonom pa avtomobil lahko prevozi 56 kilometrov.

Z nadgradnjo bo nekaj več moči dobil tudi 1,5-litrski bencinski trivaljnik, ki bo ob pomoči turbo puhala proizvedel 231 'konje', kar bo skupno moč pogonskega sklopa v avtomobilu dvignilo na 374 'konje'. To bo zadostovalo za pospeške od 0-100 kilometrov na uro v 4,4 sekundah (oziroma dve desetinki več pri kabrioletu) in končno hitrost, elektronsko omejeno na 250 kilometrov na uro.

Čeprav je BMW že predstavil oba nova avtomobila, pa bodo Bavarci prva naročila začeli sprejemati šele v mesecu januarju, cene pa se bodo v Veliki Britaniji začele pri 127.500 evrih za kupeja in 141.100 evrih, kolikor bodo zahtevali za izvedbo z mehko streho.

Jure Šujica
Foto: BMW

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja