Bo novi prvi mož Volkswagna zaustavil proces elektrifikacije?

Pojavlja se tudi vse več informacij o tem, zakaj se Diess poslavlja z direktorskega stolčka.

Bo novi prvi mož Volkswagna zaustavil proces elektrifikacije? (foto: Volkswagen) Volkswagen
25. 7. 2022

Avtomobilsko javnost je minuli petek presenetila novica, da se z mesta generalnega direktorja koncerna Volkswagen umika Herbert Diess. 63-letni nemški poslovnež bo položaj zapustil s prvim septembrom prihodnje leto. Očitno pa je, da menjava vsaj za zaposlene oziroma člane upravnega odbora menjava prvega moža koncerna ni bila pretirano presenečenje, pač pa logična poteza glede na nedavne rezultate.

Po neuradnih podatkih naj bi družini Piech in Porsche, večinski lastnici koncerna podporo Diessu odrekli po tem, ko so propadli številni pomembni projekti, hkrati pa naj bi bilo vse večje tudi zadovoljstvo med delavci. Odločitev o tem, da ga bodo razrešili iz položaja naj bi bila sprejeta v torek, 20. julija, sam pa naj bi jo izvedel naslednji dan, ko se je vrnil iz službenega potovanja v ZDA.

Diess si je svoje zaupanje pri lastnikih koncerna pridobil z začrtanjem jasnih ciljev podjetja v prihodnosti, ki naj bi bila po njegovem mnenju vse bolj električna. A obljube so ostajale vse bolj neizpolnjene, postajal naj bi vse bolj izoliran, zaradi tega pa so bili z njim vse manj zadovoljni sindikati delavcev, ki imajo pri Volkswagnu zelo velik vpliv. Nenazadnje se je v času njegovega vodenja oddelka za programsko opremo CARIAD zamaknil tudi prihod električnega Macana znamke Porsche.

Prav tam pa so člani družin Porsche in Piech našli zamenjavo za Diessa. Gre namreč za Oliverja Blumeja, 54-letnega generalnega direktorja Porsche, ki je del koncerna Volkswagen že vse od leta 1994 (Diess je tja iz BMW-ja prišel leta 2015).

Preberite še: Herbert Diess nepričakovano zapušča krmilo Volkswagna, naslednik že znan

Blume naj bi bil namreč popolno nasprotje Diessa, saj naj bi veljal za pravega timskega človeka, kar kot eno njegovih najboljših kvalitet izpostavljajo tudi pri Volkswagnu. Da gre za uspešnega poslovneža pa dokazujejo tudi rezultati znamke Porsche, ki še nikoli ni bila v tako dobri kondiciji kot je sedaj. Zaslužek znamke na vsak prodan avtomobil je namreč kar 16-odstoten, kar je največ med vsemi nemškimi znamkami, v prihodnjih letih pa naj bi narasel preko 20 odstotkov.

S prihodom Blumeja za krmilo Volkswagna pa bi se morda lahko zaustavil tudi hiter proces k elektrifikaciji, ki ga je spodbujal njegov predhodnik. Blume namreč ne velja za velikega revolucionarja, pa tudi ne za človeka, ki bi stremel izključno k električni prihodnosti. To je nenazadnje dokazal z naložbami na področju proizvodnje sintetičnih goriv, ki jih bo Porsche proizvajal v Patagoniji, hkrati pa je bila uporaba sintetičnih goriv (in nekatere druge spremembe) eden izmed razlogov za povratek Porscheja v svet F1.

Pri Volkswagnu se tako napovedujejo novi časi, kakšni in koliko sprememb bo sledilo, pa bo jasno v prihodnjih dneh in mesecih.

Preberite še: Porsche še ni obupal nad ambicioznim projektom e-goriv, pripravlja nova vlaganja