Bo 'turbo-luknja' kmalu postala preteklost? Pri Mercedesu imajo rešitev

22. 6. 2020 | Jure Šujica
Deli

Posledice, ki jih bo novost prinesla pa morda ne bodo po godu vsem lastnikom vozil AMG.

Pojav tako imenovane turbo-luknje je nekaj, s čimer se avtomobilski proizvajalci soočajo že vse od uvedbe omenjene novosti v avtomobile. Gre za to, da turbopuhalo v nižjih obratih motorja zaradi prenizkega tlak izpušnih plinov, ki poganjajo samo puhalo le-to najprej ne funkcionira, nato pa se nenadoma vklopi, kar voznik občuti kot nenaden porast moči.

Omenjeni pojav so avtomobilski proizvajalci sicer skozi desetletja umirili, nikoli pa jim ga ni uspelo povsem odpraviti. A kot vse kaže sta Mercedes-Benz in pa eno izmed najbolj prepoznavnih imen na tem področju, švicarski Garrett uspela sestaviti recept, ki bo tovrstne težave za vselej rešil.

Nemško-švicarska naveza, ki je mimogrede poskrbela tudi za prvi turbodizelski avtomobil na svetu (Mercedes-benz 300D) naj bi tako razvila turbopuhalo z dodatnim elektromotorjem. 48-voltni elektromotor, postavljen v osrčje turbine in povezan neposredno z njeno gredjo naj bi tako skrbel za njen vklop na samem začetku delovanja, še preden izpušni plini dosežejo vetrnico in tako začnejo sami poganjati turbino.

Konec V8 motorjev?

Rešitev, ki naj bi jo Mercedes do sedaj že pripeljal do zadnje faze razvoja je vsekakor zanimiva, a je zagotovo ne bodo veseli prav vsi kupci njihovih vozil. Namenjena bo namreč oddelku AMG, z njeno pomočjo pa naj bi dosegli to, da bodo bodoči štirivaljniki presegli specifično moč 200 'konjev' oziroma 147 kilovatov na liter delovne prostornine. To naj bi dosegli s še nekoliko višjo hitrostjo vrtenja turbine, ki naj bi znašala 170.000 vrtljajev na minuto.

S povečanjem moči v štirivaljnikih naj bi pri Mercedesu tako zabili še zadnji žebelj v krsto njihovih najbolj zmogljivih osemvaljnikov, ki sedaj krasijo vrh ponudbe vozil oddelka AMG.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"