Bosch: recesija je mimo

24. 5. 2011
Deli

Globalni gigant se lahko pohvali s povečanjem prihodka od prodaje, k čemer je pripomogla predvsem povečana proizvodnja vozil.

Številke namreč kažejo precej povečan prihodek od prodaje v letih 2009 in 2010 (38 in 47 milijard evrov), velik delež, kar 59 odstotkov, pa pri Boschu 'drži' avtomobilska tehnologija. In ker se je proizvodnja vozil v svetu povečala za 24 odstotkov, se to čuti tudi pri tej znamki. Tudi letošnje prvo trimesečje kaže porast prodaje (15 odstotkov), zato za letos napovedujejo več kot 50 milijard evrov prihodkov od prodaje.

Tudi v Sloveniji so gospodarski kazalci za Bosch pozitivni, letos pa so na področju avtomobilske opreme pri nas predstavili kar nekaj novosti. Najpomembnejša je miza za popravilo črpalk vbrizga s skupnim vodom (Common Rail), ki je že nared za prihajajočo četrto generacijo teh sistemov, ki bodo tlačili gorivo do 2.500 barov. Takšna črpalka s polno opremo (za popravilo sistemov vseh znamk avtomobilov) stane več kot 110.000 evrov; ena bo v kratkem prišla k nam (po napovedih Boschevih strokovnjakov je to za naš vozni park tudi dovolj), strošek pa naj bi se predvidoma amortiziral v štirih letih. Sicer je življenjska doba takšne mize okoli 10 let, v praksi pa podobne naprave (tudi pri nas) delujejo tudi nekaj desetletij.

Še nekaj manjših novosti: hibridni avtomobilski tester (za hibridna in električna vozila), ki deluje do 600 voltov napetosti, tester baterij (ki je hkrati tudi tester alternatorjev in zaganjalnikov), ki je prilagojen tudi tehnologiji Start/Stop, ter nova servisna računalniška platforma, ki identificira vozilo, te podatke pa posreduje vsem drugim napravam na servisu. S tem odpade vsakokratno identificiranje vozila na različnih napravah. (VK)

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"