Boschev tehnični kotiček

26. 1. 2014
Deli
Boschev tehnični kotiček

Dizli, prijazni do okolja in učinkoviti

Še vedno mislite, da so dizli smrdljivi in ropotajoči? To nikakor ne drži! Sodobni dizelski motorji so vse kaj drugega kot stereotipna predstava o dizelskih motorjih izpred 30 let. Zaradi najsodobnejših tehničnih rešitev in uporabe novih materialov gre v resnici za visokotehnološke dosežke.

Po zaslugi Boschevih inženirjev, ki so raziskovali kemični proces zgorevanja, da bi razvili rešitve za zmanjšanje izpustov NOx, so izpusti precej bolj čisti kot v začetku 80. let. Moderni dizelski motor ima za približno 96 odstotkov manjši izpust dušikovega oksida kot dizelski motor iz zgodnjih 90. let. To dosegajo tudi s pomočjo sodobnih vbrizgalnih šob. Z vbrizgalnimi piezošobami – glede tega so pionirji na področju visokega tlaka – in sistemom s skupnim vodom CRS3-2 so pri Boschu v osebne avtomobile prinesli sistem, ki lahko deluje pri 2.500 barih. Ti novi Boschevi piezomodeli s povečanim tlakom vbrizgavanja so v tehnološkem vrhu.

Čeprav se pojavljajo novi alternativni pogonski sklopi, je prihodnost za dizelske motorje še vedno svetla. V prihajajočih desetletjih bodo ljudem omogočali vedno večjo mobilnost.

Med novejšimi modeli avtomobilov, ki se pohvalijo s to tehnologijo, sta tudi Peugeot 3008_Hybrid4 in Volvo V60. Vedno več dizlov pa bomo v prihodnje videli tudi v povezavi s hibridnimi motorji, saj ti niso nujno vezani le na bencinske motorje, ki jih je v začetku uporabljala avtomobilska industrija.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja