Strokovna ocena: Božičkove sani so že davno zrele za menjavo

15. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Upoštevajoč število kilometrov, ki so jih pretekli in preleteli, pa v nič boljši kondiciji niso niti njegovi jeleni.

Britansko podjetje Cap hpi, specializirano za ocenjevanje vrednosti avtomobilov in pripravo stroškov vzdrževanja le-teh, se je lotilo priprave izračuna vrednosti Božičkovih sani in njegovih jelenov. Ugotovili so, da so stroški vzdrževanja celotne 'kompozicije' ob upoštevanih preletenih in prepeljanih kilometrih ter posledično njeni nizki vrednosti enostavno preveliki, da bi se jo splačalo še vzdrževati.

Podatek, ki v največji meri vpliva na iztrošenost, so brez dvoma kilometri. Če ima Zemlja površino 510 milijonov kvadratnih kilometrov, vsaka hiša pa je v povprečju od sosednje oddaljena 1,47 kilometra, Božiček po podatkih britanskega podjetja zgolj v eni noči naredi 342,5 milijona kilometrov. Pri tem ob pristajanju na take in drugačne dimnike skoraj zagotovo vsako leto na saneh pridela kakšno odrgnino ali drugo poškodbo. Teh se je v preteklih letih nabralo verjetno že kar precej.

Druga težava je velika obremenitev samih sani. Če želi Božiček opraviti celotno pot v enem zamahu brez vračanja na skrajni sever Skandinavije, mora s seboj prenašati darila za vse otroke na enkrat. Ob povprečni teži 1,2 kilograma za vsako darilo morajo sani prenašati 279,6 milijona kilogramov daril. Teža Božička je ob tem zanemarljiva.

Prava alternativa za zamenjavo zaenkrat še ne obstaja

Zanemarljivi niso niti stroški vzdrževanja, bolje rečeno, stroški za hranjenje osmih jelenov. Ti znašajo približno dva funta za vsakega jelena na dan – dostava hrane je vključena v ceno –  pri čemer pa mora Božiček poskrbeti še za ustrezno skladiščenje hrane, kar zanj predstavlja dodaten strošek.

»Božiček bi zato moral v skladu s tradicijo razmisliti o tem, da bi svoje priljubljene sani zamenjal za novejši model. Ena opcija so brez dvoma sani na raketni pogon, a bi bil že sam strošek za gorivo previsok, da negativnega vpliva na okolje sploh ne omenjamo. Druga opcija je izbira hibridnih oziroma popolnoma električnih sani, pri katerih pa bi zaradi dolgega časa polnjenja baterij lahko prihajalo do zamud, še posebej v nekoliko bolj oddaljenih območjih,« je zaključil James Dower, predstavnik podjetja Cap hpi.

Jure Šujica
foto: Profimedia

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja