"Preiskovalci so me začeli označevati s 'hladnim, pohlepnim diktatorjem'"

8. 1. 2020 | Jure Šujica
Deli
"Preiskovalci so me začeli označevati s 'hladnim, pohlepnim diktatorjem'" (foto: Profimedia)
Profimedia

Nekdanji direktor Nissana in Renaulta ostaja v Libanonu, a naj se ne bi izogibal sojenju, v kolikor bo pošteno.

Danes je v Libanonu potekala težko pričakovana novinarska konferenca, ki jo je sklical Carlos Ghosn, nekdanji prvi mož Renaulta in Nissana. Ta je, kot je znano, po več kot letu dni pripora oziroma hišnega pripora predzadnji dan lanskega leta s pomočjo 'letalskega zaboja', kakršni se med drugim uporabljajo za transport koncertnih ozvočenj, pobegnil v svojo domovino, od koder ga tamkajšnje oblasti ne nameravajo vrniti na Japonsko. Tam je namreč čakal na sojenje zaradi številnih domnevnih goljufij, storjenih v času vodenja obeh podjetij.

Ghosn je kot glavni razlog za pobeg navedel 'brutalen' odnos, ki ga je bil deležen na Japonskem od tamkajšnjih oblasti, ob tem pa dodal, da je bil prepričan, da tam ne bi bil deležen pravičnega sojenja. Na to naj bi po njegovem mnenju nakazovale že izjave njegovih tamkajšnjih zagovornikov, ki »naj bi se po vseh močeh trudili, da bi mu zagotovili pravično sojenje,« čeprav naj bi se ob tem zavedali, da bo to nemogoče. Hkrati izpostavlja tudi dejstvo, da naj sojenja - uradno zaradi preobremenjenosti tožilca - ne bi dočakal pred letom 2021. Celoten proces naj bi bil sicer zarota, sprožena s strani štirih visokih uradnikov Nissana, nekdanjega predsednika znamke Hirota Saikavem Harija Nade, Tošakija Onume in Masakazuja Tojode, ki naj bi bil tudi vezni člen četverice z japonskimi oblastmi.

»Počutil sem se kot talec v deželi, ki sem ji služil 17 let. 17 let sem veljal za vzornika na Japonskem. Kar naenkrat pa so me preiskovalci začeli označevati s 'hladnim, pohlepnim diktatorjem'. A to ni res. Rad imam Japonsko, rad imam Japonce. Tega, zakaj se mi Japonska na tak način zahvaljuje za vse, kar sem naredil zanjo, ne bom nikoli razumel,« je dejal Ghosn.

Na novinarski konferenci se je seveda dotaknil tudi obtožb, ki ga bremenijo. Med drugim je spregovoril tudi o nepremičninah, ki naj bi jih v Libanonu kupil z denarjem Nissana. Omenjene nepremičnine naj bi bile namreč uradno v lasti Nissana, sam pa naj bi jih smel uporabljati za lastne potrebe. Prav tako je zanikal tudi kakršnekoli nepravilnosti v povezavi s praznovanjem 50. rojstnega dne svoje žene v dvorcu Versailles, za vzdrževanje katerega pa je Renault pred časom namenil milijon evrov.

Začetnik pogajanj s FCA

Ghosn se je dotaknil tudi propadle združitve naveze Renault-Nissan s koncernom FCA. Po lastnih besedah naj bi si italijansko-ameriški koncern združitve želel še pred njegovo aretacijo, sestanek, na katerem naj bi sprejeli dogovor pa je bil načrtovan januarja 2019, dva meseca po njegovi aretaciji. Obregnil se je tudi ob nedavno združitev FCA in PSA. »To je odlična priložnost za Citroen in velika izguba za Renault.« Stanje v koncernu Renault in Nissan sicer opisuje kot negotovo in dodaja, da bo potrebnih kup soglasij, preden bo znova vzpostavljen normalen odnos med obema znamkama.

V nasprotji s pričakovanji novinarjev Ghosn še ni predstavil dokumentov, s katerimi bi podprl svoje besede o nedolžnosti. Te naj bi predložil v prihodnjih tednih, čas do tedaj pa bo preživel v Libanonu v družbi svoje žene. Dodal je še, da je pripravljen na sojenje kjerkoli na svetu, če mu bo le zagotovljena pravica do poštenega sojenja.