Carlos Tavares: pritsik na proizvajalce novih električnih avtomobilov je prevelik!

3. 12. 2021 | Jure Šujica
Deli

Preveliko spodbujanje k elektrifikaciji naj bi ogrožalo delovna mesta in celo obstoj nekaterih avtomobilskih znamk meni Tavares.

Na globalni ravni se v zadnjem obdobju v svetu avtomobilizma vse vrti okrog pomanjkanja polprevodnikov in proizvodnje ter spodbujanja k prehodu na električne avtomobile. Slednje je še dodatno spodbudilo nedavno srečanje gospodarskih velesil in multinacionalk v Dublinu, kjer so se številni avtomobilski velikani zavezali k čim hitrejšemu prehodu – po tem, ko so enako nekateri storili že tekom poletja. Vsi pa nad to prisilno elektrifikacijo le niso tako navdušeni.

Nedavno je tako generalni direktor multinacionalke Stellantis, Carlos Tavares izrazil javno nasprotovanje tako ekspresnemu prehodu na električni pogon. Dejal je namreč, da spodbujanje k proizvodnji in hitremu razvoju električnih avtomobilov povzroča enormne stroške proizvajalcem, posledično pa je ogrožena tudi kakovost novih vozil ter nenazadnje tudi delovna mesta zaposlenih v tovarnah.

Za elektrifikacijo, a z razumom

Pritiski vlad in investitorjev na avtomobilske proizvajalce je šel na drugi strani po njegovem mnenju preko meja, ki jih proizvajalci še lahko prinesejo. »Avtomobilski industriji je bila zapovedana elektrifikacija, ki pomeni za 50 odstotkov večje stroške pri proizvodnji vsakega avtomobila. Da bi teh 50 odstotkov prenesli na končnega kupca enostavno ni mogoče, saj si srednji razred tega preprosto ne bo mogel privoščiti,« je dejal v izjavi za tiskovno agencijo Reuters.

Tavares sicer ne nasprotuje elektrifikaciji vozil, vendar pa meni, da proizvajalci potrebujejo več časa za razvoj in preizkušanje novih tehnologij. Hkrati je napovedal, da bodo pri Stellantisu še povečali produktivnost, ki naj bi bila vsako leto višja za kar 10 odstotkov.

Preberite še: Japonci razkrivajo načrte za prihodnost, milijardni načrti zajemajo tudi športne kabriolete!

Stroški proizvodnje električnih avtomobilov in predvsem baterijskih sklopov, ki veljajo za najdražjo komponento naj bi sicer počasi začeli upadati, do konca tega desetletja pa naj bi bili po ocenah analitikov stroški lastništva in uporabe električnih vozil primerljivi s stroški klasično gnanih avtomobilov. To so neposredno nedavno potrdili tudi pri Nissanu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja