Continental: prvi aluminijasti turbopolnilnik

18. 7. 2014
Deli
Continental: prvi aluminijasti turbopolnilnik

Continental, kjer so se pred tremi leti začeli ukvarjati z izdelavo turbinskih polnilnikov, je predstavil novost: turbo z aluminijastim ohišjem.

Leta 2011 so pričeli izdelovati prvi klasični turbopolnilnik (uporablja ga Ford za svoj večkrat nagrajeni litrski EcoBoost), tokrat pa so pri Continentalu na trg poslali prvi turbo z aluminijastim ohišjem. Vgrajujejo ga v 1,5-litrski trivaljnik (s 136 'konji') v Minju.

Bistvo novega turbopolnilnika je vodno hlajenje ohišja, ki temperaturo zunanjega dela drži pod 120, notranjosti pa pod 350 stopinjami Celzija. Ker je iz aluminija (in ne jekleno), je turbina lažja za 1,2 kilograma (kljub vodnemu hlajenju), manj pa je tudi zahtev po toplotni izolaciji. Zato tak turbopolnilnik zasede manj prostora, in ker je Continentalov vgrajen neposredno v izpušni kolektor, so prihranki še večji. Poleg tega je tak turbopolnilnik tudi cenejši od klasičnega jeklenega, saj za njegovo izdelavo niso potrebne drage zlitine na bazi niklja.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja