Detroit 2018: Ford Edge sedaj tudi z oznako ST

15. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

Gre za prvega športnega terenca z oznako ST in hkrati tudi najmočnejšega predstavnika te družine.

Pri Fordu smo se z oznako ST prvič srečali že lep čas nazaj, kmalu po prelomu tisočletja, ko je na ceste zapeljala tretja generacija modela Mondeo. Postala je sinonim za športne različice Mondea, Focusa in Fieste, njim pa se sedaj pridružuje še četrti model, največji v družini, Ford Edge ST. Ta je namreč sinoči doživel svojo premiero na avtomobilskem salonu v Detroitu, gre pa za prvega športnega terenca 'Modrega ovala', ki ga je v roke dobila ekipa Ford Performance Team.

Kot se za pravega športnega terenca z dodatkom športnosti spodobi ima Edge  ST pod pokrovom motorja skrit 2,7-litrski motor s šestimi valji in 335 'konjskimi' močmi ter 515 Nm navora. Za prenos vse te moči na en ali oba kolesna para skrbi avtomatika z osmimi prestavami, voznik pa jih bo nekoliko lažje krotil tudi s pomočjo izboljšanega vzmetenja in krmilnega mehanizma, kateremu so inženirji namenili še posebno pozornost.

Športnemu motorju pripade športen izgled

Sprememb pa seveda nista bila deležna le motor in podvozje, kot se za športno različico avtomobila spodobi, bo Edge ST na cesti prepoznaven tudi po nekaterih vizualnih spremembah. Navzven ga bo tako od standardne različice moč ločiti po novi maski s širšimi odprtinami in ST značko na sprednji strani, poudarjenih stranskih pragovih ter dvojnem izpuhu na zadnji strani. Piko na i bodo dodala nova 21-palčna platišča. Notranjost krasil nova 'ročica' avtomatskega menjalnika ali bolje rečeno valj, s pomočjo katerega bo uporabnik lahko izbiral način prestavljanja. Da gre za športno različico avtomobila boso opozarjali še napisi ST na sedežih s poudarjeno bočno oporo.

Z novim Edge ST Ford predstavlja tudi nekaj novih varnostnih pripomočkov, med katerimi izstopa sistem za samodejno zaviranje po trku vozila, s katerim prepreči morebitne nadaljnje trke in posledične poškodbe. Drugi sistem je pomoč pri izogibanju počasnim ali stoječim vozilom, ki s pomočjo kamere in radarja zazna tovrstne ovire in nato vozniku pomaga pri izogibanju nesreči. Tretja novost, ki jo sicer poznamo že iz drugih avtomobilov in znamk pa je radarski tempomat s funkcijama 'stop-and-go' ter sistemom za ohranjanje vozila na sredini voznega pasu.

Jure Šujica
Foto: Ford

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja