Po petdesetih letih in trideset milijonih primerkov je zdaj čas za novo, deveto generacijo Passata

Morda celo zadnjo, vsekakor pa zadnjo, kjer pretežni del pogonskih možnosti predstavljajo motorji z notranjim zgorevanjem.

Tik pred začetkom avtomobilskega salona IAA so pri Volkswagnu le pokazali deveto, povsem novo generacijo Passata, ki bo v Münchnu zagotovo ena od pločevinastih zvezd salona, čeprav bo na trgu šele v prvih mesecih prihodnjega leta. Novi Passat je večji, prostornejši, sodobnejši, predvsem udobnejši, pa tudi varčnejši in bolj intenzivno elektrificiran. Ne, baterijsko električne verzije pa nima …

Volkswagen

Sorodnika ima v Mlada Bolesav

To, da je tehnično soroden s Škodinim Superbom, zdaj več ni novost, saj so razvoj vodili Škodni strokovnjaki in tudi izdelovali bodo B9 v Škodini tovarni (Bratislava). Toda preden boste zdaj Volkswagnovci začeli viti roke, je že treba reči, da so imeli Škodini oblikovalci in inženirji proste roke le do sklopov in elementov, ki jih ne določa tudi skupna platforma MQB evo. Ta je seveda evolucijski korak glede na predhodnico (MQB), saj so posodobili skoraj vsak element in sklop, ki je vezan na to izjemno prilagodljivo in napredno platformo (ki si jo bo Passat seveda delil tudi z novim Tiguanom, prenovljenim Golfom …).

Volkswagen

Volkswagen si je na novo zamislil Californio in - navdušil

Deveta generacija je še enkrat pošteno zrasla, tako da zdaj novi superPassat meri že blizu pet metrov v dolžino (4917 mm), kar je 144 mm več od predhodnika, za 50 mm pa je daljša tudi medosna razdalja, kar zagotavlja več prostora v notranjosti in udobja v vožnji. Ter prostora za prtljago – tega je zdaj vsaj za 40 litrov več, torej 690  do resnih 1920 litrov. Ah seveda – prostornost namiguje tudi na dejstvo, da deveta generacija opušča nepriljubljeno limuzinsko obliko, na voljo bo le še kot kombi!

Volkswagen

Več prostora, večja medosna, več možnosti za prilagoditev podvozja

Tako so lahko inženirji nekoliko spremenili tudi vpetje in geometrijo podvozja, predvsem zadnje večvodilne preme, za katero pravijo, da zagotavlja boljšo vodljivost in odzivnost od odhajajočega B8. Mogoče pa si bo omisliti tudi nov sistem vodenih blažilcev DCC Pro, ki zdaj z dvema ventiloma (doslej eden) nadzoruje delovanje blažilcev posebej v stisku in raztegu (računalnik za vozno dinamiko pa nadzoruje vse to in še več). In na ta način boljše nadzoruje gibanje celotne karoserije, hkrati pa prek osmih ventilov vpliva tudi na različno obnašanje Passata v zavojih. No, tole bo seveda treba še natančneje preskusiti, ko bo tako daleč …

Volkswagen

Dizel, bencin, blagi hibrid, priključni hibrid

Pri pogonu je seveda marsikaj novega, predvsem pa bo poslej ponudba pogonskih možnosti široka kot nikoli. Sedem pogonskih sklopov je na voljo – praktično vse, kar je mogoče dobiti pri sodobni limuzini: na voljo je sodoben bencinski štirivaljnik (2.0 TSI od 150 in 195 kW/204 in 265 KM), pa sodobnejši in zmogljivejši blagohibridni pogon z jermenskim zagonskim alternatorjem (1,5 TSI evo s 110 kW/150 KM) in 48 V sistemom, še vedno tri verzije dvolitrskega TDI motorja  (90, 110, 142 kw/122, 150, 193 KM). In naposled – kot jagoda na torti, saj so na to posebej ponosni – druga evolucija priključnohibridnega pogona. Najmočnejši modeli imajo seveda tudi štirikolesni pogon.

Volkswagen

Največji Volkswagen z novim obrazom

Tisti, ki spremljate Avto magazin, ste seveda nekaj o tem že prebrali, sicer pa – gre za močnejši  štirivaljnik (1,5 TSI evo2, prej 1,4), spojen z e-motorjem (85 kW/115 KM), ki zmore sistemsko moč 150 (204 KM) ali 200 kW (272 KM) ter 350 oziroma 400 Nm navora. Ključno – baterija je sicer v izmeri identična prejšnji generaciji, toda z novo kemijo premore dvakrat večjo energetsko gostoto, torej 19,7 kWh. Doseg? Hja, natančnih številk še ni, na prvem srečanju z novim Passatom pa so inženirji povedali, da pričakujejo dobrih 100 km. Zanimivo je tudi, da so tokrat računali tudi na hitro polnjenje (DC) in sicer z močjo 50 kW (poleg 11 kW na izmeničnem toku – prej le 3,6 kW).

Sveža notranjost, več digitalizacije

Volkswagen

Pri Volkswagnu z veseljem povejo tudi, da je nova MIB4 platforma informativno-razvedrilnega sistema zdaj bistveno hitrejša, rokovanje s sistemom preprostejše, bolj intuitivno, vsebina prilagodljiva, vse pa želi biti blizu logiki pametnih telefonov. Vsaj prvi stik s četrto generacijo sistema pravi, da gre res za odziven in hiter sistem, pri katerem so odpravili resne napake predhodnika.

Volkswagen začenja proizvodnjo zelo pomembnega avtomobila

 

Kako bo v resničnem življenju, pa bomo šele videli. Sicer pa je zdaj osrednji zaslon že s premerom 15 palcev, serijski pa 12,9 palca in obrnjen k vozniku. Instrumentna plošča je seveda digitalizirana, s premerom 10,25 palca in integrirana v okolje. Oblikovalci so v novem modelu ročko za nadzor zgolj samodejnega menjalnika zdaj postavili ob volan, podobno električnim ID.7 ali Buzz. Mimogrede – tudi materiali, barve in njihova kakovost se zdijo v novem modelu za vsaj pol številke boljši, kot pri predhodniku, ravno tako je napredek pri temeljitosti sedežev.

Volkswagen

Preberite še: Kaj se dogaja na Japonskem? Toyota je ustavila proizvodnjo in to je razlog

BONUS VIDEO: Paša za oči - M3 Touring!

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol