Ekstremnih 333 Audijev R8 GT

9. 6. 2010
Deli

Audi hoče tekmovati s Porschejem GT3 in Lamborghinijevim Gallardom Superleggero, zato je svojega športnika R8 poslal na shujševalno kuro.

Inženirji so mu izboljšali tehniko, aerodinamiki našli še nekaj desetink, rokave pa so zavihali tudi motorni tehniki in pokazali vse svoje znanje, ki so ga pridobili in ga še pridobivajo na dirkah z dirkalnim R8 LMS. Na vsega 333 primerkov omejena serija trenutno najzmogljivejšega serijskega Audija ima 5, 2-litrski desetvaljni motor, katerega moč so predvsem s spremembami na motorni elektroniki povečali na 412 kilovatov (560 'konjev'), kar ob drugih spremembah prinese le 3, 6-sekundni pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro in največjo hitrost 320 kilometrov na uro.

R8 GT ima tudi predelano podvozje, ki so ga izpilili s pomočjo izkušenj z dirkaških stez. R8 GT je nižji za 10 milimetrov, blažilniki so trši, spremenili so tudi nastavitve ESP-ja. Običajni R8 5.2 FSI quattro tehta 1.625 kilogramov, R8 GT pa je za kar sto kilogramov lažji. Prihranek pri teži so dosegli s tanjšo sprednjo šipo, predelna plošča med potniško celico in motornim prostorom ter šipa v pokrovu zadnjega prtljažnika sta izdelani iz lahkega in trdnega polikarbonata, na nekaterih mestih je pločevina tanjša, več je plastičnih mas, ojačenih z ogljikovimi vlakni (zadnji odbijač, zadnji pokrov …).

Maso ojačevalnika zavorne moči jim je uspelo zmanjšati za en kilogram, maso aluminijastih obročev zavornih kolutov za štiri in maso akumulatorja za 9, 4 kilograma. Pri modulu za vsesavanje zraka so prihranili 2, 3 in pri izolaciji motornega prostora 2, 8 kilograma, nekaj prihranka so dosegli tudi z uporabo visokokakovostnega lahkega jekla pri izpušnih ceveh. Izdatna uporaba ogljikovih vlaken je prinesla prihranek pri teži tudi v notranjosti, kjer sta nova sedeža.

Tudi v notranjosti vozila so našli veliko potenciala za zmanjšanje mase. Nova, lažja talna obloga je zmanjšala bilanco za 7, 9 kilograma, školjkasta sedeža, ki imata ogrodje izdelano iz CFRP (plastične mase, ojačene z ogljikovimi vlakni), pa za 31, 5 kilograma. Spregledati pa ne smemo niti številnih drugih manjših ukrepov v notranjosti, na zunanjosti in na tehničnih komponentah – denimo visokokakovostnega, lahkega jekla za izpušne cevi. Posebnost izvedbe R8 GT so serijski žarometi z LED-tehnologijo.

Foto: Audi

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"