Električna pomoč za 3008 in 5008

17. 2. 2023 | Gregor Žvab
Deli

Peugeot je leto 2023 označil kot leto elektrifikacije. Prve korake na poti k temu bo naredil pri dveh najbolj družinskih modelih, 3008 in 5008.

Na prvi pogled pri obeh modelih ne bo nič novega. Glavna novost se namreč skriva globoko pod njuno kožo. Peugeot je namreč pripravil povsem nov hibridni, pogonski sklop, ki je sestavljen iz 1,2-litrskega trivaljnika in novega, šeststopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko, ki nosi oznako eDCS6. Ta pogonski sklop sicer zamenjuje kombinacijo motorja Puretech 130 in osemstopenjskega, samodejnega menjalnika EAT8. 

Kljub bateriji ohranja prostornost

Srce novosti sta 48V elektromotor in baterija. Slednja je, da bi ohranili celotno prostornost avtomobilov, nameščena pod voznikovim sedežem, medtem ko je motor našel prostor v samem menjalniku, ki je povsem na novo razvit.  Sam motor zmore 21 kW (28 KM) moči in je sposoben pri nižjih hitrostih (v gostem prometu in parkiranju) zagotavljati tudi povsem električno vožnjo, bencinski motor pa se ugasne tudi pri višjih hitrostih do 145 km/h, ko voznik spusti pedal za plin oz. zavira.  

Glavni namen novega pogonskega sklopa je seveda zmanjšanje porabe in emisij. Pri Peugeotu pravijo, da naj bi nov hibridni pogonski sklop v mestu poskrbel za kar 2,5 l/100 km manjšo porabo, na odprtih cestah za 0,7 l/100 km, medtem ko poraba na avtocestah ostaja enaka.  

Kmalu tudi za druge

Vsi podatki hibridnega sistema bodo vozniku na voljo prek Peugeotovega vmesnika i-Cockpit, spremenjeni pa bodo tudi vmesniki, ki bodo nedvoumno kazali, da gre za avto, ki mu pomaga tudi elektrika. Oba modela bosta z novim pogonskim sklopom na voljo od druge četrtine letošnjega leta naprej, tehnologija pa se bo v nadaljevanju razširila tudi na druge modele 208, 2008, 308, 308 SW in 408.

Preberite še: To je najbolj dodelana izvedba slovenskega ljubljenca. Kje se skriva njegova skrivnost?

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol