Euro NCAP izvedel najbolj obsežna testiranja doslej - in le en avtomobil ni prepričal povsem!

Na poligonu se je tokrat znašlo kar 16 vozil, od tega zgolj dve električni.

Euro NCAP izvedel najbolj obsežna testiranja doslej - in le en avtomobil ni prepričal povsem! (foto: EuroNCAP) EuroNCAP
16. 11. 2022

Pri organizaciji Euro NCAP, kjer že dolga leta preizkušajo varnost novih avtomobilov, običajno na poligon naenkrat postavijo le peščico novih vozil. A ob vse večjem številu novosti v zadnjem obdobju, skupaj z nekaterimi avtomobili, ki v preteklem obdobju še niso prestali testiranja, včasih nastane gneča, testiranja pa zajemajo nekaj več vozil kot sicer. In ravno nedavni test je bil eden izmed najbolj obsežnih doslej.

Na testnem poligonu se je namreč tokrat zvrstilo kar 16 novih vozil, med njimi sicer tudi takšnih, ki jih je že mogoče videvati tudi na naših cestah, ali pa vsaj v avtomobilskih salonih. A skoraj vsi predstavniki so dosegli popoln izkupiček točk oziroma pet zvezdic razen enega. A tudi pri slednjem varnost potnikov v vozilu ni bila problematična, težave so se pojavile drugje. Mimogrede, govora je od limuzini po imenu DS 9.

DS 9 je pravzaprav dobil kazenske točke, in sicer pri čelnem trku z delnim prekrivanjem. DS 9 naj bi bil namreč pri tovrstnem trku preveč agresiven do vozila, v katero bi trčil, zaradi česar naj bi slednje lahko utrpelo precej hujše posledice, kot če bi v vozilo trčil kak drug avtomobil.

Preberite še: Continental predstavlja novost ki bo povsem spremenila delovanje avtomobilov

Poleg predstavnika DS so se sicer na testu zvrstili še Tesla model S, Smart #1, Honda Civic, Nio ET7, Toyota bZ4X in sestrska Subaru Soltera, Toyota Corolla Cross, Nissan Ariya, Nissan X Trail (ki je tehnološko enak aktualnemu Qashqaiu), Range Rover v klasični izvedbi ter izvedbi Sport, Renault Austral, Hyundai Ioniq 6 in Wey Coffee 02.

Vsi avtomobili so dobili najvišjo oceno petih zvezdic (med njimi tudi Isuzu D-Max Crew Cab, pri katerem so ponovili test iz leta 2019). Velja omeniti, da niti eden izmed preizkušenih avtomobilov ni prejel manj kot 80 odstotkov točk za varnost voznika ali potnikov v vozilu. Hkrati je večina vozil dosegla dobre rezultate v drugih segmentih. Še posebej velja omeniti Hyundaia in Smarta, ki sta dosegla 97 in 96 odstotkov vseh možnih točk za varnost voznika, Hyundai pa ob tem tudi 90 odstotkov točk za opremljenost z asistenčnimi sistemi.

Ali so bila tokratna testiranja zadnja v tem letu, sicer ni znano. So pa zato pri Euro NCAP razkrili, da bodo prihodnje leto znova zaostrili pogoje ocenjevanja. Kaj to pomeni, pri organizaciji ne razkrivajo, znano je le to, da gre za korak, s katerim bodo uresničili Vizijo 2030.