Ferrari 458 Italia

30. 8. 2009
Deli

Ferrari je pred Frankfurtom predstavil novega lepotca. Gre za agresivno elegantno oblikovanega dvoseda, ki bo, kot kaže, zamenjal odhajajočega F430, a se v nasprotju s pričakovanji ne bo imenoval F450, temveč 458 Italia.

Razlaga kratic, vsaj če poznate Ferrarijeve modele, ni težka: 4, 5-litrski motor V8, Italia pa v tem primeru poklon državi, iz katere prihaja vranec. Motor zagotavlja pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v manj kot 3, 4 sekunde, zagotavlja tovarna, ki razkriva moč 425 kilovatov (570 'konjev') pri sladkih 9.000/min, 540 Nm pri 6.000/min in moč 127 'konjev' na liter.

Pogon je seveda speljan na zadnji kolesi, razmerje razporeditve mase pa je z 42 % proti 58 % znova v prid zadku, na katerem se šopirijo trije zaključki izpušnega sistema, na sprednjem delu pa prednjačijo LED-luči. 458 Italia je dolg 4.527 milimetrov, širok 1.937 in visok vsega 1.213 milimetrov. Njegova suha teža znaša 1.380 kilogramov, med osema pa je 2.650 milimetrov prostora. Spredaj so nameščene gume velikosti 235/35 ZR20, zadaj 295/35 ZR20.

Okoljevarstveniki se bodo praskali po glavi ob podatku, da doseže novi Ferrari hitrosti vse do 325 kilometrov na uro in da ob varčni vožnji v povprečju porabi 13, 7 litra goriva in v zrak izpusti 320 gramov CO2 na vsak prevoženi kilometer. Inženirji so se trudili držati izpust škodljivih snovi za roge tudi s pomočjo tehnike neposrednega vbrizga.

Veliko tehnike izvira iz Californie (menjalnik z dvema sklopkama, ki prestavi v vsega 0, 06 sekunde) in formule ena (E-diff3, F1-Trac . . ). Zanimive so zavore in nov sistem, ki ob tem, ko voznik dvigne stopalo s stopalke za plin, že približa ploščice kolutom in skrajša zavorno razdaljo ob mogočem zaviranju.

Italia naj bi se pri zaviranju od 100 kilometrov na uro ustavila v vsega 32, 5 metra! Zasnova podvozja z dvojnim vpetjem spredaj izvira iz 430 Scuderie, pri gradnji šasije pa so uporabili veliko aluminija. Obliko 458 Italie so dodobra izpilili v vetrovniku, pod njo pa se je podpisal studio Pininfarina.

Foto: Ferrari

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol