Ferrari FF: Prvi Ferrari 4 x 4

7. 2. 2011
Deli

Na avtomobilskem salonu v Ženevi bo Ferrari pokazal svoj prvi serijski avtomobil s štirikolesnim pogonom, s katerim bodo v Maranellu iskali nove kupce, ki so v preteklosti kupovali tudi SUV-e in druge štirikolesno gnane športnike.

Oblikoval ga je studio Pininfarina, seveda v sodelovanju s Ferrarijevim oblikovalskim oddelkom. Naslednik največjega modela iz Maranella, 612 Scagliettija, je mersko podoben odhajajočemu velikanu, ima pa drugačno ime – FF. FF (Ferrari Four) je primeren tudi za na smučanje, pravzaprav za vožnjo v vseh vremenskih razmerah. Ferrari za smučanje? Seveda, FF (4.907 x 1.953 x 1.379 mm) ima v osnovi kar 450-litrski prtljažnik, ki ga je mogoče povečati na 800 litrov s podiranjem zadnjih dveh sedežev, na katerih je dovolj prostora za dva odrasla potnika, pravijo pri Ferrariju.

Izbor drugega imena je logična poteza, saj je avtomobil, ki je oblikovan kot štirivratni kupe, a ima le par bočnih vrat, zdaj pravi štirised in ne več 2 + 2. Naslednik 612 Scagliettija v nosu ohranja dvanajstvaljnik, tokrat s podatki o 6,26-litrski gibni prostornini in z močjo 660 'konjev' pri 8.000/min in 683 Nm pri 6.000/min, kar je v obeh primerih več kot pri 612. Kljub štirikolesnemu pogonu je FF za okoli 50 kilogramov lažji od 612.

Ferrari navaja težo 1795 kilogramov in jo upravičuje z naprednim elek­tronsko vodljivim štirikolesnim pogonom, ki naj bi bil za polovico lažji od konkurenčnih sistemov. Ferrarijev 4 x 4 se imenuje 4RM (Ruote Motrici). V običajnih razmerah je moč – kot se tudi pričakuje – speljana na zadnji kolesi prek sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika, položenega na zadnjo os, po potrebi pa se v vlogo poganjanja 'nevidno' vključita prednji kolesi. Blažilniki so prilagodljivi, zavore pa Brembove karbonsko-keramične.

Pri varčevanju z gorivom (podatek o povprečni porabi je 15,4 litra na 100 kilometrov) FF-u pomaga sistem stop-start, ki je uspešen tudi pri znižanju ravni izpusta CO2 s prejšnjih 470 na zdajšnjih 360 gramov na prevoženi kilometer. FF je pravi športnik, saj od 0 do 100 km/h pospeši v 3,7 sekunde in doseže največjo hitrost kar 335 km/h. Dobro lego tega italijanskega GT-ja naj bi zagotavljala tudi optimalna razporeditev teže (53 odstotkov na zadnji osi).

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"