Ferrari pripravlja hibridnega športnika nove generacije

18. 2. 2019 | Jure Šujica
Deli
Ferrari pripravlja hibridnega športnika nove generacije (foto: Ferrari)
Ferrari

Hibridna tehnologija bo pri Ferrariju v prihodnjih letih postala bolj pomembna.

Med obema italijanskima znamkama, proizvajalkama športnih avtomobilov se pojavlja čedalje večja razlika. Če iz Lamborghinijevega tabora vsake toliko slišimo, da bodo, dokler bo le mogoče, proizvajali 12-valjne motorje, hibridno tehnologijo pa uporabljali, le kolikor bo to nujno potrebno, pri Ferrariju razmišljajo popolnoma drugače. V pripravah naj bi bil namreč nov športnik s sredinsko nameščenim osemvaljnim motorjem, podkrepljenim z elektromotorjem.

Avtomobilski proizvajalec iz Modene oziroma njegov prvi mož Louis Camilleri je namreč pred dnevi na letnem srečanju, kjer so predstavili poslovne rezultate preteklega leta, napovedal prihod povsem novega športnega avtomobila z omenjenim pogonskim sklopom, nameščenim sredinsko za kabino vozila, ki naj bi na eni strani prinesel boljše zmogljivosti kot model 488 Pista, na drugi pa po zaslugi elektromotorja tudi nižje emisije.

Bližajo se 10.000 vozilom na leto

Pri novincu naj bi Ferrari uporabil povsem novo hibridno tehnologijo druge generacije (prva, izvirajoča iz Formule 1 in sistema KERS je bila predstavljena v modelu LaFerrari), svoj debi pa naj bi doživel sredi letošnjega leta na posebej za to pripravljenem dogodku. Prvi avtomobili naj bi medtem v garaže bodočih lastnikov zapeljali sredi prihodnjega leta, zato je povsem mogoče, da gre pravzaprav za zamenjavo za model 488. Ta je namreč na ceste zapeljal že leta 2015, izvira pa pravzaprav iz leta 2009 predstavljenega 458.

Camilleri sicer ocenjuje, da bo do leta 2022 več kot polovica vseh novih Ferrarijevih avtomobilov opremljenih s hibridnim pogonskim sklopom, za kar naj bi bil v veliki meri kriv prihajajoči križanec, ki bo še letos ugledal luč. Je pa vse večje Ferrarijevo navdušenje nad hibridi in njihovimi zmogljivostmi razumeti z okolijskega vidika. Lani je namreč Ferrari izdelal 9.251 novih avtomobilov, kar je 10 odstotkov več kot leto prej, in glede na to, da njihova proizvodnja (ter prodaja) raste iz leta v leto, bo morda že letos presežena proizvodnja 10.000 vozil. Medtem ko proizvajalci, ki ne dosegajo te številke, določajo, do kdaj in za koliko bodo znižali izpuste ogljikovega dioksida, bi moral Ferrari v tem primeru do prihodnjega leta po veljavni evropski zakonodaji izpuste zmanjšati do kar 45 odstotkov. To pa bi za znamko pomenilo kar velik zalogaj.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja