Ferrarijeva nova igrača - za pol milijona!

8. 5. 2021 | Jaka Drozg
Deli

Za tiste, ki jim 812 Superfast ni dovolj ekskluziven, hiter in osredotočen, bo Ferrari ponudil ekskluzivnega 812 Competizione.

Pred manj kot mesecem dni, je Ferrarijev izvršni direktor John Elkann naznanil, da leta 2025 prihaja prvi popolnoma električni Ferrari (hibrid SF90 je že na trgu). Tak ključni mejnik je bil seveda neizogiben in prav zato je Ferrarijevo prihodnosti in predanost atmosferskim motorjem zavil v tančico dvoma. Kot kaže, pa v Maranellu še niso obupali nad svojim ikoničnim 12-valjnikom. Ferrari je namreč predstavil nova vodilna modela v segmentu Grand Tourerjev, saj le-ti predstavljajo 20 odstotkov prodaje.                                                                               

812 Competizione in odprto-strešna različica Competizione A pod motornim pokrovom skrivata 6,5-litrski atmosferski 12-valjnik, ki ‘prepeva’ do kar 9500 obratov na minuto in avtomobil popelje do največje hitrosti 340 kilometrov na uro. Ob tem zmore 819 konjskih moči (611 kilovatov), ki zadostujejo za pospešek iz mesta do 100 kilometrov na uro v 2,85 sekunde oziroma do 200 kilometrov na uro v 7,7 sekunde - kljub pogonu na le zadnji kolesni par.

Lažji, hitrejši, močnejši

Prestavljanje sedemstopenjskega dvosklopčnega avtomatskega menjalnika je pet odstotkov hitrejše kot pri navadnem 812 Superfast, spremembe pa se tu še ne končajo. Competizione krmili z obema paroma koles, je 38 kilogramov lažji, predvsem po zaslugi obsežne uporabe delov iz ogljikovih vlaken in titana ter premore številne nove aerodinamične trike, ki prinesejo agresivnejši izgled in 30 odstotkov več potisne sile k tlom. 

Kljub temu, da atmosferske 12-valjnike danes v redni proizvodnji ponujata le še Ferrari in Lamborghini, pa Ferrarijev vodja tehnološkega razvoja Michael Leiters vztraja, da se kljub strožjim okoljevarstvenim zahtevam trudijo ohraniti take motorje pri življenju, saj predstavljajo temelj znamke Ferrari. Še več, namigne tudi, da motor v sebi skriva še kakšno stopnjo razvoja, ki bi uspela ponuditi več moči kot v 812 Competizione. In tako bi lahko bil rezerviran celo za različico namenjeno izključno dirkaški progi, s tradicionalno oznako XX. Kot pravijo - upanje umre zadnje.