Fiatova poslovna ideja: dvoletna »zamrznitev« tovarne v Kragujevcu. Med delavci vre

Vodstvo  Fiatove srbske tovarne zaposlenim ponuja delo  tujini ali odpust  s simbolično odpravnino, kar je zanetilo proteste in celo zahtevo naj Italijani spakirajo kovčke

Samo dobra dva tedna po uradni potrditvi koncerna Stellantis, ki mu pripada tudi Fiat, da bodo v nekdanji kragujevški Zastavi leta 2024 pričeli s proizvodnjo enega od novih električnih avtomobilov, so na površje prišli novi zapleti. Vodstvo tovarne je namreč sporočilo, da bodo proizvodni obrati dve leti »zamrznjeni« zaradi priprav na nov model, delavcem pa za ta čas ponujajo zaposlitev v enem od Stellantiovih obratov v tujini ali možnost odpusta s simbolično odpravnino.

Kot kaže, se torej uresničuje napoved, da bodo v Kragujevcu v kratkem ustavili proizvodnjo Fiata 500L, ki so ga izdelovali celih dvanajst let in tako ostarel že nekaj časa ni več zanimiv za kupce. Vodstvo tovarne, ki je lani obratovala vsega 50 dni, v teh dneh delavce seznanja o možnostih začasne zaposlitve v Stellantisovih tovarnah na Poljskem, v Italiji in Nemčiji, druga možnost pa je odpust z odpravnino, ki bi jo zračunali glede na delovno dobo v tovarni.

V sindikatu Nezavisnost se s takim načinom ne strinjajo, saj naj bi delavci v Italiji tudi v času rekonstrukcije tovarne obdržali delovna mesta in plače. Še posebej ostro se je odzval podpredsednik sindikata Igor Anđić, ki je dejal, da bodo prosili državo (ki je tretjinski lastnik tovarne), naj se Fiat pobere in odide, da se takoj izseli in odide, ker puščajo 2500 delavcev brez službe in 10.000 družin brez preživetja. Od vodstva tovarne zahtevajo naj za prehodni čas pripravi socialni program. Medtem pa so se že začeli protesti: delavci so v petek 13. maja blokirali glavni vhod v tovarno in se nato podali na pohod po mestu. Napovedali so, da bodo po potrebi blokirali ves Kragujevac, avtocesto in po potrebi tudi Beograd.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja