Ford Focus ST predvidoma že prihodnje leto, (najverjetneje) z večjim motorjem kot zdaj

23. 4. 2018 | Jure Šujica
Deli

Razlog za to potezo naj bi bila nezanesljivost majhnih motorjev pri prevelikih obremenitvah.

Ford s predstavitvijo nove generacije modela Focus nadaljuje s trendom 'downsizinga' ali zmanjševanjem motorne prostornine v svojih avtomobilih, še posebej pri tistih s turbo bencinskimi motorji. Novi Focus bo tako na voljo (če odštejemo dizelske agregate) zgolj z 1- in 1,5-litrskimi trivaljniki z močjo med 84 in 180 'konji' (62–132 kilovati), ti pa bodo vsi opremljeni še s sistemom za izklop valjev, kar bo še dodatno prispevalo k znižanju porabe goriva in nižjim emisijam.

Pri zmanjševanju motorne prostornine pa se na drugi strani pojavlja vprašanje, kako bodo opremljene športne različice Focusov. Focus RS naj bi bil opremljen z enakim motorjem kot v tretji generaciji, a z dodanim elektromotorjem, neznanka pa ostaja izvedba ST, ki predstavlja nekakšen vezni člen med običajnimi različicami in omenjenim RS-om.

Zgolj ročni menjalnik?

A kot kaže, je strah pred tem, da bo zmanjševanje prostornine prizadelo tudi Focusa ST, odveč. Nasprotno, po poročanju britanskih medijev naj bi namreč ST po novem pod pokrovom motorja namesto dosedanjega dvolitrskega motorja nosil 2,3-litrski agregat, kakršnega poznamo v Focusu RS, a omejenega na okoli 250 'konjev'. Moč motorja bi bila tako podobna kot pri tretji generaciji avtomobila, razlog za to potezo pa naj bi se skrival pri nezanesljivosti omenjenih trivaljnikov ob prevelikem povečanju njihove moči.

Druga zanimiva poteza, o kateri razmišljajo pri Fordu, pa je umik avtomatskega menjalnika iz ponudbe, s čimer bi bil Focus ST na voljo le s (šeststopenjskim) ročnim menjalnikom. Ali bo do omenjenih potez pri Fordu resnično prišlo, pa bo treba počakati najpozneje do februarja prihodnje leto, ko naj bi bil avtomobil tudi uradno predstavljen.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja