Ford GT se poslavlja, Ford pa je za konec pripravil najboljše, kar znajo

12. 12. 2022 | Jure Šujica
Deli

Veliko zadnje krilce je le eden izmed novih elementov, ki namigujejo na to, da gre za obsežno predelavo.

Fordov superšportnik z imenom GT je avtomobil, ki ga kar 'razganja' od nostalgije. Ne nazadnje je bil pred leti posnet tudi priljubljeni film, v katerem prva generacija avtomobila igra glavno vlogo v dvoboju, v katerem je Ford premagal znamko Ferrari na 'svetem asfaltu' dirkališča Le Mans. In legendarnemu dirkalniku se Američani še danes redno klanjajo. Tudi pri aktualni generaciji modela, ki se počasi poslavlja.

Za konec so namreč v Detroitu pripravili omejeno serijo zgolj 67 vozil (v čast omenjene leta 1967 z generacijo Mk. IV), ki pa ne bodo zgolj s posebno grafiko opremljeni primerki že znanega avtomobila. Inženirji so namreč krepko zavihali rokave in iz superšportnika izdelali čisto pravi dirkalnik, ki pravzaprav ne bo imel vstopa na cesto, ampak bo lahko razgrajal izključno na dirkališčih.

Preberite še: Ta simpatična Slovenka je kar sama zavihala rokave in se lotila predelave kombija, ki ji ga zavidajo vsi športni navdušenci

Vse se začne pri motorju. Pri Fordu so sicer (domnevno) obdržali v osnovi enak 3,5-litrski bencinski motor, a mu hkrati povečali prostornino ter turbo puhala, zaradi česar naj bi avtomobil poslej razpolagal z močjo več kot 800 'konjev' ali okrog 600 kilovatov. Tu pa se predelave nikakor ne končajo. 

Sledilo je namreč tudi podaljšanje šasije (o številkah pri Fordu ne govorijo), na zadek so mu namestili precej večje fiksno krilce, avtomobil pa je tudi znatno širši od serijskega, hkrati pa nima več ogledal, zaradi česar bo manj trpela aerodinamika.

Tako kot do sedaj tudi pri zadnji izdaji Forda GT ne bo mogoče kupiti prosto v salonu. Namesto tega bodo v Detroitu sami izbirali, komu bo na voljo vsak izmed 67 avtomobilov. Srečneži, ki jim bo dovoljeno, da ga kupijo, bodo morali zanj odšteti 1,7 milijona dolarjev ali 1,61 milijona evrov.