Ford obuja legendarno idejo o superzmogljivem kombiju

21. 6. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

S povsem električno različico E-Transit se za Fordov legendarni kombi začenja novo obdobje. Zato so se pri Fordu odločili, da obudijo idejo superzmogljivega SuperVana.

Ford bo prihodnji teden očitno zavzel oder na festivalu v Goodwoodu. Pripravljajo nekaj zanimivih novosti - med drugim so po predstavitvi povsem električnega dostavnika E-Transit Custom oživili idejo tako imenovanega SuperVana, kot so to storili za promocijo prvih treh generacij Transita, nazadnje v devetdesetih.

Prvi iz sedemdesetih je imel podvozje in pogon dirkalnika GT40 z običajno karoserijo. Drugi s Cosworthovim motorjem in karoserijo iz steklenih vlaken je dosegel hitrost 280 km/h. Tretji, ki so ga na dogodke vozili vse do leta 2001, pa je imel V8 motor iz Formule 1, pri katerem je prav tako sodeloval Cosworth ter nekoliko pomanjšano karoserijo.

Novi Ford Pro Electric SuperVan bo torej - električen, pri njem pa sta torej po dolgem času sodelovala Fordova oddelka Pro in Performance. Pokazali ga bodo ob novem Ranger Raptorju, ki ga bodo prvič dinamično predstavili javnosti na tej strani luže. Po E-Transitu Custom bodo do leta 2024 sicer sledila še tri električna gospodarska vozila.

Preberite tudi: Ranger Raptor je dobil še tisto, kar smo pri predhodniku pogrešali

Direktor oddelka Ford Performance motorsports, Mask Rushbrook, je ob tem spomnil, kaj pomeni SuperVan: "Od leta 1971 smo s SuperVanom raziskovali, kako daleč je mogoče potisniti zmogljivosti Transita. Novi Ford Pro Electric SuperVan pa nas bo pospremil v novo obdobje zmožnosti z električnim pogonom in napredno povezljivostjo novega električnega E-Transit Custom."

In še to. Se spomnite Transita, s katerim je Richard Hammond v 14. sezoni oddaje Top Gear premagal avstralskega kolega v zmogljivem Holden Maloo? Tudi tisti Transit se včasih zmotno šteje med SuperVane, čeprav bi to s potentnim dvojno prisilno polnjenim trilitrskim bencinskim V6 motorjem tudi lahko bil.

A motor, ki je bil nameščen v nakladalnem prostoru, je bil pravzaprav Jaguarjev. Ta je Transit uporabil za testiranje pogonskega sklopa za zloglasni XJ220, ki je bil krajši čas do prihoda McLarena F1 celo najhitrejši serijski avtomobil na svetu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja