Ford Ranger Raptor sprva le v računalniški igrici

21. 8. 2018 | Jure Šujica
Deli

Na 'pravi' avtomobil bo treba počakati še slabo leto dni. A vse podrobnosti so medtem že znane.

Evropski ljubitelji tako imenovanih poltovornjakov oziroma pick-upov pogosto zavidajo 'kolegom' preko Atlantika. Ponudba tovrstnih vozil je tam mnogo večja, večji pa so tudi sami avtomobili. Vseeno na trgu prednjači en avtomobil, Ford F-150, ki je pred časom dobil še nekoliko močnejšo različico z oznako Raptor. Nekaj podobnega pa sedaj prihaja tudi v Evropo. Ford je namreč prav danes predstavil najbolj zmogljivo različico tukajšnjega poltovornjaka, Ranger Raptor.

'Najzmogljivejši in najbolj trpežen' sta dva pridevnika, s katerima pri Fordu opisujejo novinca. Kljub le dvema litroma prostornine bo namreč dizelski motor vozila proizvedel kar 213 'konjev' (156 kilovatov) moči, pri čemer gre velika zahvala za to tudi paru turbo puhal, poleg tega pa bo vozniku na voljo še 500 njutonmetrov navora. Moč se bo na vsa štiri kolesa prenašala preko 10-stopenjskega menjalnika, katerega je Raptorju posodil zgoraj omenjeni F-150.

Največji poudarek na podvozju

Trpežnost se na drugi strani nanaša na podvozje avtomobila. To bo namreč ponujalo izdatno okrepljeno vzmetenje, ki bo dolgemu hodu vzmetenja omogočalo le minimalne prečne premike. Voznik bo lahko izbiral med kar šestimi programi nastavitev podvozja. Poleg tega bo avtomobil nasajen na pnevmatike dimenzij 285/70/R17 proizvajalca BF Goodrich in izdelane posebej za Ranger Raptorja, saj bodo imele dodatno okrepljeno bočnico. Pod njimi se bodo tako na obeh oseh skrivali zavorni koluti premera 332 milimetrov, vanje pa bodo grizle dvobatne zavorne čeljusti. Za zaščito motornih komponent bo skrbela 2,3 milimetra debela zaščita, izdelane iz okrepljenega jekla, nameščena preko standardne zaščite.

Da ne bo šlo za klasičnega Raptorja je jasno že na prvi pogled. Danes predstavljen avtomobil je namreč odet v tako imenovano Ford Performance modro barvo, ki jo dopolnjujejo dodatki v sivi barvi. Za potrebe zaščite karoserije pred poškodbami letečega kamenja in ne nazadnje tudi zaradi širših platišč ter vzmetenja z daljšim hodom so blatniki opremljeni z izdatnimi plastičnimi obrobami proti poškodbam kamenja so zaščiteni tudi stranski pragovi.

»Ranger Raptor je zmes vozila, primernega za pravo vožnjo po brezpotjih, hkrati pa še vedno omogoča zelo udobno vožnjo tudi po normalnih cestah,« je dejal vodja programa Ranger Raptor pri Fordu, Damien Ross. »Raptor namreč temelji na že preizkušenih in dovršenih komponentah modela Ranger, a stopa še stopničko više. Z vidika zabave med vožnjo je resnično poseben avtomobil.«

Avtomobil svojo javno predstavitev na sejmu računalniških igric Gamescom v nemškem mestu Kelmorajn (Köln), kjer je sicer Fordov evropski center, ob enem pa bo novinca moč videti tudi v novi računalniški igrici z naslovom Forza Horizon 4. Na pravi avtomobil bo medtem treba počakati še nekaj časa, prvi primerki bodo namreč na ceste in brezpotja zapeljali šele v sredini leta 2019.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol