Frankfurt 2013: Toyota Hybrid-R

12. 9. 2013
Deli

Hibridni Yaris podivjanega videza in zmogljivosti? Če bo konceptni Hybrid-R kdaj ugledal serijsko proizvodnjo, bo to to.

Hybrid-R je v resnici Yaris, v katerega so natlačili hibridni sistem, zasnovan na osnovi tistega iz dirkaške Toyota TS030, k katero so nastopali v Le Mansu, ki so mu dodali 1,6-litrski, 300-'konjski' bencinski štirivaljnik. Ta je bil razvit kot globalni motor za različne dirkaške namene, saj večina dirkaških serij prehaja na 1,6-litrske turbo motorje.

Hibridni sistem namesto klasične baterije uporablja kondenzator, ki energijo lahko sprejema in oddaja mnogo hitreje kot baterija (podoben sistem serijsko uporablja Mazda v sistemu iELOOP). Bencinski motor seveda poganja prednja kolesa, zadnji pa poganjata dva 60-'konjska' elektromotorja. Tretji elektromotor je nameščen med bencinski motor in šetstopenjski sekvenčni menjalnik in deluje kot generator v dveh načinih: pri zaviranju (klasična regeneracija) ter takrat, kos e prednja kolesa zavrtijo v prazno. Takrat z delovanjem zmanjša navor, ki gre lahko na kolesa in tako deluje v pomoč elektronskemu nadzoru zdrsa koles, elektrika, ki jo ob tem proizvede pa (sama ali v kombinaciji s kondenzatorjem) poganja elektromotorja ob zadnjih kolesih.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol