Gozdar: prototipno gasilsko vozilo

22. 10. 2009
Deli

Gasilsko vozilo, zgrajeno na osnovi Mercedes-Benzovega Atega, je namenjeno gašenju gozdnih požarov. Poleti bi na Krasu utegnil priti še kako prav . .

Gozdar je prvo gasilsko vozilo v Sloveniji, specializirano za gašenje gozdnih požarov, poleg učinkovitega gašenja na terenu pa so sodelujoči pri projektu imeli v mislih predvsem varnost gasilcev. Nastal je kot plod sodelovanja med podjetjema WEBO in EURO GV, tehnični direktor zadnjega pa je ob predstavitvi povedal: "Vozilo smo razvili zaradi potreb trga po takšnem vozilu, predvsem na Krasu, sam razvoj od ideje do prototipa pa je potekal približno pol leta."

Pravi tudi, da je kljub temu, da vozilo ni bilo izdelano za končnega naročnika, zanimanje med gasilskimi društvi ogromno, a da bodo vozilo najprej še testirali, ga registrirali in nato ponudili v preizkus društvom, ki se pogosto spopadajo z gozdnimi požari.

MB Atego s pogonom na vsa štiri kolesa in dvojno kabino tipa 1+3 je ustrezno ojačano za gibanje na težkih terenih in ima močan zunanji okvir, prilagojen varnosti potnikov. Te pred vročino ščiti vodna zavesa, na vročino pa so odporni vsi pomembni elementi, vključno z gumami, zato Gozdar lahko brez težav zapelje čez žerjavico.

Tehnični podatki vozila

- MB ATEGO 1329 s pogonom na vsa štiri kolesa.

- Motor, ki ustreza predpisom Euro 5.

- Dvojna kabina tipa 1+3.

- V drugem delu sta integrirana 2 x IDA-aparata v posebnih dvižnih, ergonomskih naslonjalih nemškega proizvajalca MAGIRUS.

- Med sedeža v drugi vrsti je nameščen hladilnik za hlajenje vode v plastenkah (pijača posadke).

- Enojne terenske pnevmatike so na nameščene vseh kolesih.

- Velik vhodni in izhodni kot vozila.

- Vozilo ima zelo nizko težišče.

Nadgradnja:

- Posebej razvit model nadgradnje s tremi rezervoarji in dvema prostoroma za opremo kot celota.

- Prilagojeno vpetje nadgradnje na podvozje, ki prenaša večje torzijske obremenitve pri vožnji izven urejenega in utrjenega cestišča.

- Kabina vozila ima protivejno zaščito in ojačano cevno konstrukcijo v notranjosti kabine za zaščito posadke v primeru prevračanja vozila.

- Nameščene VT-šobe za izdelavo vodne zavese, ki ščiti kabino in VT-šobe nameščene na podvozju, ki ščitijo kolesa pred previsoko temperaturo.

- Za ta namen izdelan ločen rezervoar vode s 500 litri z lastno črpalko, kar zagotavlja varen umik vozila in posadke z območja požara kljub praznemu vodnemu rezervoarju z vodo, ki se uporablja kot gasilno sredstvo.

- Zelo kratko in nizko vozilo z dolžino 6.450 cm in višino 2.950 cm je zelo okretno.

- Rezervoar z vodo: 4000 litrov.

- Rezervoar s peno: 100 litrov.

- Nameščen ustrezen predmešalec penila za gašenje s penilom manjšega odstotka mešanja od 0, 01 do 1 odstotka.

- Na prvem delu vozila je v kombinaciji z odbijačem nameščen električni vlečni vitel za samoreševanje na težkem terenu in za druge namene. Nameščeni vitel je največje moči med električnimi vitli - 6, 7 tone.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja