Hyundai Ioniq - najprej bo hibridni

7. 1. 2016
Deli

Hyundai je domačemu korejskemu občinstvu predstavil Ioniq, avtomobil, ki se ponaša z možnostjo treh vrst pogona. Znani so tudi natančnejši tehnični podatki hibridne različice.

Ioniq so zasnovali na novi šasiji, ki so jo zasnovali prav za električne in hibridne avtomobile. 53 odstotkov njegove konstrukcije je izdelane iz visoko in ultra visoko trdnega jekla, preostali del, pretežno elementi brez posebnih zahtev po veliki nosilnosti, kakršni so pokrov motorja, vrata prtljažnika in posamezni elementi vpetja, pa iz aluminija. Da bi bile vodljivost in vozne lastnosti čim boljše so Ioniqu znižali težišče s tem, da so baterijo vgradili zelo nizko in jo pomaknili kar se da naprej. Bateriji so prilagodili tudi večvodilno zadnjo premo.

Kot rečeno, bodo lahko kupci izbirali med tremi pogonskimi sklopi - električnim, hibridnim in priključno hibridnim - a so med predstavitvijo v Namyangu predstavili le hibridnega, ki bo na voljo najprej. Osnovo pogona bo tvoril novi 105-"konjski" 1,6-litrski bencinski štirivaljnik Kappa GDi, ki so ga razvili nalašč za hibridne avtomobile, deloval pa bo v kombinaciji s 45-"konjskim" elektromotorjem. Pri bencinskem motorju so konstruktorji dosegli 40-odstotno energetsko učinkovitost. Blok in glavo so razdelili v prid boljšega hlajenja, porabo goriva in izpuste škodljivih plinov pa so zmanjšali tudi z vbrizgavanjem goriva pod tlakom 200 barov skozi injektorje s šestimi odprtinami. Elektromotor se napaja iz litij-ionske baterije, za učinkovit prenos moči na podlago pa skrbi menjalnik z dvojno sklopko, ki je tudi optimiziran za rabo v hibridnih sklopih.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"