Hyundai je razvil menjalnik za ljubitelje klasike in avtomatikov

9. 7. 2020 | Jure Šujica
Deli

Novi menjalnik naj bo hibrid med avtomatkim in ročnim menjalnikom, pri čemer pa bo združeval najboljše med prvim in drugim.

Kateri sta glavni razliki samodejnih in ročnih menjalnikov? Jasno, pri avtomatikih ni potrebno menjavati prestav, poleg tega pa motor oziroma elektronika opravlja tudi s sklopko, zaradi česar se pod menjalnikom nahajata zgolj stopalki za plin in zavoro. Privrženci ročnih menjalnikov bodo ob tem hitro dejali, da takšen avtomobil izgubi nekaj čara, saj nad njimi nimajo več tolikšnega nadzora kot sicer. No, morda pa bi bili zadovoljni z rešitvijo, ki so jo sedaj predstavili pri Hyundaiju.

Po poročanju Autocar India je korejska avtomobilska znamka razvila tako imenovani pametni ročni menjalnik (iMT), ki vozniku ponuja klasično ročico in šest prestav – a tako kot samodejni menjalniki nima sklopke. No vsaj stopalke zanjo ne, saj je celoten nadzor nad njo prevzel računalnik vozila.

Pamet je vgrajena

Pojavi pa se vprašanje, kako sistem pravzaprav ve, kdaj prestaviti in v katero prestavo pretakniti. Čeprav natančno delovanje sistema zaenkrat ostaja skrivnost, pa naj bi to nalogo opravljal poseben senzor v menjalni ročici, ki naj bi zaznaval namero voznika in nato računalniku javil, da sproži hidravlično sklopko ter poskrbi za menjavo.

Pri tem naj bi sistem imel tudi nekaj 'lastne pameti' in tako samodejno preprečeval napake, kot je recimo pretikanje iz šeste prestave v drugo (namesto v četrto) in podobno ter s tem še nekoliko poskrbel za dobro delovanje vozila in večjo varnost.

Nov sistem je vsekakor zanimiv, še posebej ob dejstvu, da naj bi bil cenovno bolj dostopen kot samodejni menjalnik, žal pa ga v Evropi vsaj zaenkrat še ne bomo videli. Pri Hyundaiju so se namreč odločili, da ga bodo sprva ponudili le v modelu Venue, ki je z litrskim bencinskim motorjem na voljo izključno v Indiji.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"