Hyundai Staria: vrnitev med enoprostorce in vstop med limuzinske kombije

14. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Samosvoja oblika zaznamuje novinca, hkrati pa sledi oblikovalskim smernicam ostalih modelov. A bistvo se skriva v drugi in tretji sedežni vrsti.

Korejska znamka Hyundai se je v zadnjem desetletju in pol močno prilagodila željam evropskih kupcev, kar so ti hitro opazili in ponesli znamko med najpomembnejše na stari celini. A pri Hyundaiju vseeno ne sledijo slepo vsem avtomobilskim trgom in medtem, ko se avtomobilski proizvajalci večinoma umikajo iz segmenta enoprostorcev, so sami svojo zadnjo novost umestili prav v ta, do prihoda križancev izredno priljubljen avtomobilski razred.

Hyundai Staria je najnovejši avtomobil korejske znamke, ki pa ga povsem upravičeno uvrščamo v segment limuzinskih kombijev, duhovnih naslednikov nekdanjih enoprostorcev, kar nenazadnje kaže tudi s svojimi dimenzijami. Z dolžino 5.253 milimetrov je tako recimo celo nekoliko daljši od aktualne generacije modela H1, hkrati pa s tem pojasnjuje tudi zajetno medosno razdaljo 3.273 milimetrov. Mimogrede, v primeru odstranjene druge in tretje sedežne vrste ponuja skoraj 5.000 litrov tovornega prostora.

Sicer pa so Korejci pojem 'limuzinski kombi' oziroma pridevnik 'limuzinski' vzeli precej dobesedno. V najbolj prestižni različici so namreč v kabino namestili 'le' sedem usnjenih sedežev, pri čemer sta srednja dva (v drugi vrsti) vrtljiva za 180 stopinj, hkrati pa ju je mogoče položiti in spremeniti v prava počivalnika. Hkrati bo na drugi strani na voljo tudi različica z devetimi sedeži. Futuristično oblikovano vozilo sicer navzven zaznamujejo ravne linije in velika (panoramska) stranska okna, kar ob opcijski sončni strehi pomeni tudi svetlo kabino.

Za pogon vozila bosta skrbela dva pogonska sklopa – 2,2-litrski dizel in precej večji, 3,5-valjni bencinski (atmosferski) šestvaljnik. Medtem, ko bo prvi ponujal 177 'konjev' ali 130 kilovatov moči, bo moč drugega znašala 272 'konjev' oziroma okroglih 200 kilovatov. Oba naj bi zagotavljala tiho in mirno vožnjo, pri čemer pa bo evropskim kupcem na voljo le manjši motor, povezan s šeststopenjskim ročnim ali osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

Na področju varnostnih elementov večjih novosti ne bo, izjema je le opozorilnik za varnostni pas. Gre namreč za povsem brezžičen sistem, kar je ob dejstvu da bo sedeže v kabini mogoče postavljati po lastnih željah še kako dobrodošla rešitev. Hkrati bo avtomobil lahko zaznal promet, ki se približuje vozilu od zadaj in potnikom v drugi in tretji vrsti preprečil odpiranje drsnih vrat, na izbranih trgih pa bo na voljo tudi že poznan sistem za opozarjanje na prisotnost potnikov v drugi in tretji vrsti pri zapuščanju vozila.

Velik del varnostnih in asistenčnih sistemov bo sicer mogoče upravljati preko 10,25-palčnega zaslona, infozabavnega sistema, občutljivega na dotik, ki se bo nahajal pod centralno postavljeno digitalno instrumentno ploščo. Samodejni menjalnik bo mogoče upravljati po sistemu shift-by-wire in s pomočjo tipk pod zaslonom infozabavnega sistema.

In kakšna bo cena za Hyundaijevega novinca? Zaenkrat je o tem še nemogoče ugibati. Staria bo namreč na voljo šele v drugi polovici letošnjega leta, poleg tega pa bo na voljo le na izbranih evropskih trgih. Kateri so to in ali je slovenski med njimi pa zaenkrat še ni znano.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja