IIHS: Na trgu ni avtomobila z ustreznim sistemom polavtonomne vožnje!

Aktualni sistemi po mnenju IIHS (ameriški zavarovalniški inštitut za varnost na avtocestah) realno ne pripomorejo k večji varnosti na cesti.

IIHS: Na trgu ni avtomobila z ustreznim sistemom polavtonomne vožnje! (foto: Profimedia) Profimedia
22. 1. 2022

Velika večina sodobnih avtomobilov v razvitem sistemu je opremljena z asistenčnimi sistemi, ki pomagajo nekoliko olajšati vožnjo in s tem razbremeniti voznika na dolgih razdaljah. Tako so recimo že osnovno opremljeni avtomobili srednjega razreda opremljeni s sistemi za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, sistemi za samodejno zaviranje v sili, sistemi za preprečevanje nenamerne menjave voznih pasov in tako dalje.

Tovrstni sistemi pomagajo razbremeniti voznika najbolj na avtocesti, hkrati pa tudi v mestih. A kot ugotavljajo pri ameriškem zavarovalniškem inštitutu za varnost na avtocestah (IIHS), so tovrstne tehnologije dvorezen meč. Voznikov namreč po njihovem mnenju ne pomagajo razbremeniti, pač pa jim omogočijo, da se preveč sprostijo in kljub delovanju sistemov – oziroma prav zaradi tega – vožnji ne posvečajo prevelike pozornosti.

Nadzor ni dovolj celovit

Čeprav številni proizvajalci v ZDA na trgu ponujajo avtomobile oziroma sisteme, ki delujejo v skladu z zahtevami pristojnih organov glede (delno) avtonomne vožnje, pri IIHS menijo, da premalo pozornosti posvečajo nadzoru zbranosti voznikov. Pri tem mnenju se jim pridružujejo tudi člani organizacije Consumer Reports, kjer sicer menijo, da so vozila znamk General Motors in Ford v zadostni meri opremljeni tudi s temi sistemi, s čimer pa se pri IIHS ne strinjajo.

„Sistemi za delno avtonomno vožnjo ustvarjajo občutek, da so dolgotrajne avtocestne vožnje za voznika nekoliko manj naporne, na drugi strani pa ni dokazov, da ti sistemi zagotavljajo tudi večjo varnost. Še več, verjamemo, da je rezultat lahko ravno nasproten, če sistem nima ustreznih varovalk,“ so kritični na IIHS. Ob tem imajo v mislih sisteme, ki bi neprestano preverjali voznikovo pozornost ali pa recimo sisteme, ki bi od voznika vsakič zahtevali potrditev, da resnično želi zamenjati vozni pas in podobno. Tega pa doslej po njihovem mnenju ni ponudil še nihče.