Ta Kia pa je nekaj povsem drugega, kot smo bili vajeni do sedaj. In končno je tu

17. 11. 2021 | Matjaž Korošak
Deli

Prvi povsem namensko izdelan električni avtomobil znamke Kia je dokaz, kako zelo resni so Korejci pri elektrifikaciji. In kako drzni pri oblikovanju. EV6 tako v mnogočem prehiteva konkurenco. In išče nove kupce za zanmko.

Za EV6, ki z vsem kar ponuja predstavlja neko prelomnico za znamko in so ga te dni predstavili in začeli prodajati tudi v Sloveniji, so pri Kii začeli z belim listom papirja in za ta model razvili povsem novo platformo, pogonski sistem ter kup drugih rešitev. Ki si jih resnici na ljubo delijo s sestrskim Hyundaijem, kjer so Ioniqa 5 pri nas že začeli prodajati. Gre predvsem za napredno tehnologijo 800V električne platforme, kjer je mogoče izkoristiti velike polnilne moči - do 350 kW, to pa tudi pomeni, da je baterijo moč napolniti (do 80 odstotkov) v 18 minutah! Ali bolj praktično - v petih minutah podaljšati doseg za 100 km. Kjer je taka polnilnica na voljo - to pa trnutno (pri nas) omogoča le mreža Ionity. Kjer je skupina Hyundai/Kia tudi delni lastnik.

Do 430 kilovatov in štirikolesni pogon

Poleg tega inovativna platforma ponuja dve zmogljivosti baterije (77,4 in 58 kW), lastnik lahko izbira med zadnjim in štirikolesnim pogonom (torej med enim in dvema pogonskima e-strojema) ter močjo 125 kW (170 KM), 173 kW (235 KM - AWD, ki je na voljo kot del dodatne opreme) in celo 430 kW (585 KM) pri najmočenjši verziji GT (ki še ni dobavljiva). Omogoča pa celo ponjenje zunanjega odjemalca, kot je na primer gospodinjski aparat ali celo BEV avto. In seveda, kar je ključnega pomena - največji doseg v najbolj optimalni konfiguraciji je 528 km. In Kia omogoča celo vleko prikolice do mase 1600 kg.

Križanec? Morda prej športnik

ZA EV6 sicer pravijo, da je križanec, toda drzno, skoraj agresivno oblikovana zunanjost, ki predstavlja tudi novoblikovalski jezik znamke, je prav gotovo bliže hitrim kompaktnežem (v tujini jim rečejo kar hot hatchi), kot pa na pol SUV-ejevski obliki. Sicer pa je novinec po merah vendarle nekoliko bliže srednjemu razredu, saj v dolžino meri 4,68 metra. Tudi prtljažnik je zavoljo kmpaktnosti pogonskega sklopa darežljiv - do 520 litrov meri. Pravzaprav je treba uporabljati dvojino, saj gre za prednji (t.i. frunk) in zadnji prtljažnik, v odvisnosti od opreme in pogona pa se nekoliko spreminjajo tudi mere prostornine.

Pri slovenskem zastopniku za znamko (KMAG) sicer ne računajo na neko izredno prodajo, toda zanimanja je, kot pravijo, zelo veliko. Predvsem pa je to avtomobil, ki bo k znamki pritegnil mnoge voznike, ki so doslej prisegali na druge znamke. Vsekakor je zanimanja več, kot pa je na voljo avtomobilov, ki v Slovenijo sicer prihajajo, vendar so količine majhne. Seveda pa se zavedajo tudi, da so kupci, ki bodo za avto pripravljeni odšteti vsaj 44 tisočakov (pa vse do 63.000 evrov) zahtevnejši. In malce bolj redki.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja