Avto proizvaja znamka, ki je bila pred mnogimi leti naprodaj tudi v Sloveniji.
Indija ostaja eno zadnjih tržišč, kjer so cenovno dostopni avtomobili še vedno zelo priljubljeni. V tej državi, ki je tudi najgosteje poseljena na svetu, so ugodni modeli še vedno standard. Tak primer je naprimer Škodin novi crossover, ki je na voljo za manj kot 9.000 evrov. Segment klasičnih limuzin je prav tako dobro pokrit, saj je Maruti Suzuki včeraj predstavil že četrto generacijo modela Dzire, katerega začetna cena je okoli 7.500 evrov.
Pri razvoju ultra cenovno dostopnih avtomobilov se proizvajalci pogosto soočajo s potrebo po zmanjšanju stroškov, kar lahko vodi v manj varne zasnove in nižje ocene na varnostnih testih, zlasti v državah v razvoju. Tako je denimo Suzuki Baleno na testiranju Latin NCAP leta 2021 prejel nič zvezdic, manjši model Swift pa je leto kasneje na Global NCAP testu dobil zgolj eno zvezdico.
Maruti Suzuki zdaj dokazuje, da nizka cena ne pomeni nujno slabše varnosti, saj je njihov novi Dzire na varnostnih testih dosegel najvišjo oceno petih zvezdic. Pri podjetju so bili prepričani v rezultat, zato so prostovoljno poslali modele na testiranje pri Global NCAP.
Že osnovni model Dzire vključuje šest zračnih blazin, ESP, pomoč pri vožnji v klanec in zaščito za pešce. Te funkcije so nam morda samoumevne, a pri vozilu, ki se prodaja za manj kot 10.000 evrov, je to redkost. Najcenejši avtomobili v Evropi stanejo okoli 15.000 evrov, kar je dvakrat več od osnovne različice modela Dzire, ki tudi v najvišji opremi ne preseže 12.000 evrov.
Avto sicer ne navduši z zmogljivostmi; pod pokrovom skriva atmosferski 1,2-litrski bencinski motor, ki proizvaja 80 KM in 113 Nm navora, CNG različica pa razvije 69 KM in 102 Nm. Moč se prenaša na sprednja kolesa prek petstopenjskega ročnega ali samodejnega menjalnika.
V dolžino meri 3,99 metra, širok je 1,73, visok 1,52 mmetra, medosna razdalja pa meri 2,45 metra. Osnovna različica ima 14-palčna jeklena platišča, dražje različice pa 15-palčna aluminijasta.
Najlažji Dzire tehta le 920 kg, prostornina prtljažnika pa znaša 384 litrov, kar je solidno za vozilo te velikosti. Dražji modeli vključujejo funkcije, kot so kamera s 360-stopinjskim pogledom, samodejna klimatska naprava, brezžični polnilec za pametni telefon, dvo-barvno notranjost in električno pomično sončno streho.
Model Dzire ima tudi LED žaromete, spojler na pokrovu prtljažnika in sistem za nadzor pritiska v pnevmatikah. 9-palčni zaslon podpira brezžični Android Auto in Apple CarPlay, kar pomeni, da vozilo ponuja veliko več kot le osnovne funkcije.
Model Dzire je v Indiji dosegel velik komercialni uspeh z več kot 2,7 milijona prodanimi avtomobili od začetka prodaje marca 2008. Najnovejša različica bo na voljo tudi v Afriki, na Bližnjem vzhodu, v Latinski Ameriki in državah ASEAN.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere