Indijci končno uvajajo varnostni element, ki pri nas sploh ni zakonsko obvezen!

17. 1. 2022 | Jure Šujica
Deli

Tamkajšnje oblasti so se odločile storiti konec moriji na cestah.

Indija velja za eno izmed držav z najslabšo prometno varnostjo na svetu. V 366.000 uradno zabeleženih prometnih nesrečah leta 2020 je namreč umrlo kar 132.000 ljudi, kar v povprečju pomeni več kot eno smrtno žrtev na vsako tretjo prometno nesrečo. Ob tem je seveda potrebno omeniti, da so indijski trg oziroma ceste preplavljene s starejšimi avtomobili oziroma novejšimi, ki pa ponujajo le malo varnostne opreme, saj so prilagojeni trgu z nizko kupno močjo.

Po poročanju tiskovne agencije Reuters namreč večina novih avtomobilov v Indiji stane manj kot 10.000 ameriških dolarjev, ali dobrih 8.000 evrov – znesek, za katerega v Sloveniji sploh ni mogoče kupiti novega avtomobila. Tamkajšnji avtomobilski trg sicer obvladujejo znamke kot so Hyundai, Maruti Suzuki in Suzuki.

Neobvezna - a le na papirju

Očitno pa so se tudi tamkajšnje oblasti odločile narediti konec moriji na cestah države z drugim največjim številom prebivalcev na svetu. Razmišljajo namreč o tem, da bi z zakonom uvedli obvezno uporabo stranskih zaščitnih varnostnih blazin. S prvim oktobrom letos bi morali biti vsi novi avtomobili opremljeni z vsaj šestimi varnostnimi blazinami: dvema čelnima, dvema stranskima in pa parom varnostnih zavest za zaščito glav potnikov.

Ali bo vlada predlog upoštevala bo znano v roku 30 dni oziroma do sredine prihodnjega meseca, novi zakon pa bo najverjetneje prinesel precejšnjo podražitev novih avtomobilov na omenjenem trgu.

Preberite še: EuroNCAP: kateri avtomobil ni dosegel niti ene zvezdice za varnost? (video)

Zanimivo ob tem pa je, da Indija še zdaleč ni edina država, kjer stranske varnostne blazine niso obvezne po zakonu. Enako namreč velja tudi v državah Evropske Unije, kjer je sicer obvezna kopica drugih varnostnih dodatkov. A to (ne) velja le na papirju, saj v praksi tovrstno tehnologijo že leta lahko najdemo v skoraj vseh novih avtomobilih. V kolikor do tega ne pride, pa za 'kazen' poskrbijo organizacije kot je EuroNCAP, kjer so pred kratkim močno okrcali Renault, po tem, ko je iz ZOE-ja, ki že prej ni ponujal zaščitnih zaves, odstranili še bočne varnostne blazine. Preizkusni trki in praksa so namreč že neštetokrat dokazali, da takšne rešitve pogosto pomagajo reševati življenja.