Intervju: Peter Mertens, Volvo

25. 9. 2013
Deli

Na frankfurtskem avtomobilskem salonu smo se pogovarjali s Petrom Mertensom, podpredsednikom za raziskave in razvoj pri Volvu. Spraševal je Tomaž Porekar.

Avto magazin: Tale novi Volvo Concept Coupe naj ne bi bil namenjen za kasnejšo serijsko izdelavo. Glede na odlične odmeve nanj ga bo škoda!

Peter Mertens: Tega, da ga bomo izdelovali, ne morem izključiti. V zadnjih nekaj letih smo razvili povsem novo arhitekturo za naše avtomobile (Volvov izraz za platformo, opomba T. P.). Hkrati je potekala tudi konstrukcijska dejavnost za nove motorje, poleg tega smo se ukvarjali s prvim konkretnim modelom na tej osnovi, z naslednikom Volva XC90. Ob toliko dela je razumljivo, da se v tem trenutku z njo ne ukvarjamo. Nikakor pa ne morem izključiti, da se je v prihodnosti ne bomo lotili. Sploh zato, ker je povzročila že zelo veliko odmevov in navdušenja v javnosti.

AM: Za zdaj torej ta kupe ni prvi na seznamu vaših želja?

Mertens: V pripravi novosti smo omejeni, časovno in finančno. Predvsem pa se nam je zdelo, da ne bi bilo prav, če bi pokazali študijo avtomobila, ki bo kasneje postal naš novi XC90, ampak smo želeli, da javnost spozna širino možnosti, ki jih omogoča naša nova arhitektura. Predvsem na to smo ponosni, saj navsezadnje prav ta novost dokazuje, da znamo zasnovati izredno proporcionalne avtomobile, ki imajo res odličen videz, takšne, kakršna je naša nova študija. Prednji previs je izredno kratek, medosna razdalja pa zelo dolga, kar smo imenovali premijske mere, in to je tisto, kar novemu avtomobilu daje pridih prestiža. Ta študija prikazuje našo povsem spremenjeno oblikovalsko usmeritev pa tudi možnost, da bo odslej pri Volvu mogoče dobiti najrazličnejše avtomobile, tudi kupeje. Ta kupe nakazuje, kakšno bo naše delo v prihodnjih desetih letih.

AM: Glede na kitajskega lastnika ste pri oblikovanju upoštevali tudi njihov okus?

Mertens: Ne, naša zakoreninjenost v vsem skandinavskem je tisto, kar nas vodi. To je tudi naša možnost, da se razlikujemo od tekmecev. Gre za skandinavsko lahkotnost, drugačnost. Naše oblikovanje je namenjeno vsem na svetovnem trgu, zato smo prepričani, da bo tudi pri kitajskih kupcih naletelo na dober sprejem. Pravzaprav smo v internih preizkusih že dobili pozitivne odgovore s tega trga. Še zlasti to velja za oblikovanje notranjosti, kjer najdete dovolj elementov razkošja, nič ni preprosto, skromno ali plehko. Gre za uporabo naravnih materialov ter igro najrazličnejših oblik, vse, kar lahko najdete v tej študiji, pa bomo tudi uresničili v novih modelih, ki prihajajo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja