Japonci so za elektriko, a v majhnih dozah

13. 12. 2022 | Matjaž Gregorič
Deli

Tokratni naslov Japonski avto leta sta skupaj osvojila električna malčka Nissan Sakura in Mitsubishi eK Cross.

Prvič v 43-letni zgodovini podeljevanja japonskih nagrad za avto leta sta najvišjo avtomobilsko nagrado v državi vzhajajočega sonca osvojila popolnoma električna avtomobila. Nissan Sakura in Mitsubishi eK Cross sta rezultat skupnega dela v okviru zavezništva Renault-Nissan-Mitsubishi in imata skupno platformo, konstrukcijo in pogonske sklope.

Številni člani žirije so pohvalili velikost in prostornost električnega dueta, njun živahni pogon s 47 kilovati moči in 195 Nm navora, doseg 180 kilometrov, dostopnost povprečnemu avtomobilistu in ceno.

Na razglasitvi v 73-nadstropnem stolpu Yokohama Landmark se je zbralo 60 članov žirije japonske organizacije za izbor avta leta. Nissan Sakura in Mitsubishi eK Cross sta zmagala s prepričljivimi 399 glasovi, Honda Civic je bila druga s 320 glasovi, Toyota Crown je prejela 236 glasov in se uvrstila na tretje mesto, medtem ko je Mazda CX-60 prejela 141 glasov za četrto mesto, Nissan X-Tail pa se je s 84 glasovi uvrstil na peto.

Hyundai Ioniq 5 je zbral 75 glasov in je bil okronan za japonski uvozni avto leta 2022–23, s čimer je postal prvi azijski model, ki je prejel glavno nagrado na Japonskem.

Novo na Metroplay: "Ker hočeš ustrezati svojemu klientu, veš, da bo polomija" | Zoran Gabrijan