Uvodnik: Matjaž Korošak - Je še zadnji nasprotnik agresivne elektrifikacije sklonil glavo?

9. 2. 2023
Deli
Uvodnik: Matjaž Korošak - Je še zadnji nasprotnik agresivne elektrifikacije sklonil glavo? (foto: Avto magazin)
Avto magazin

Prvega aprila se bo od aktivnega vodenja največjega proizvajalca vozil na svetu poslovil človek, ki je ne le prenovil, pač pa preobrazil znamko.

Akio Toyoda, vnuk ustanovitelja Toyote, se pri 66 letih umika s položaja predsednika (pri nas bi bil to denimo predsednik nadzornega odbora). Zdi se, da je Toyoda dolgo snoval svoj umik in da je po trinajstih letih vodenja pač prišel čas, ko morajo krmilo vzeti v roke mlajši. Tako je vsaj povedal.

Toda Toyoda, ki je v času svojega vodenja podjetja Toyoto popeljal od proizvajalca z resda zanesljivimi, toda neizmerno dolgočasnimi avtomobili, do znamke, ki zmore in želi ponuditi poželjive, vznemirljive, zlasti pa tudi z emocijami prežete modele, je bil še kaj več. Vse bolj je bil namreč glas vpijočega v puščavi, ki se je tistim, ki znajo tudi nekoliko bolj kritično pogledati na dogajanje v svetu osebnostne mobilnosti, zdel vse bolj osamljen.

Bil je praktično edini predsednik uprave velike znamke, ki je javno in odkrito povedal to, kar še vedno zagovarja večina poznavalcev: elektrifikacija – da, ampak ne povsod in ne za vsako ceno! Zagovarjal je tezo neke zdrave logike, ki pravi, da lahko do ogljične nevtralnosti pridemo na več načinov, in je tako propagiral tudi uporabo čistega vodika (kot goriva za motorje z notranjim zgorevanjem in kot goriva za gorivno celico) tam, kjer pač ne gre drugače.

Predvsem pa, da še vedno ni jasno, katera od tehnologij bo res primerna in smiselna čez leta. Že v Evropi dostop do polnilne infrastrukture marsikje močno šepa, kaj šele, ko je govora o Aziji, Afriki ...

Navdušenec nad avtomobilskim športom in tudi sam dirkač ter mojster – testni voznik (pod psevdonimom Morizo) je Toyoto popeljal do svetovne slave na več področjih (WRC, Dakar, WEC itn.), s čimer so v modele te znamke počasi le vtkali tisto, kar je pač manjkalo – strast, poželenje, čustvenost, vznemirjenje.

Sol in poper dobrega avtomobila pač. Si je pa Akio dobro izbral naslednika, ki bo nadaljeval njegovo pot, saj je bil Koji Sato ne samo šef Lexusa, pač pa tudi Gazoo Racinga. Če je imel blagi »elektroskeptik« (pa še to je morda prehuda beseda) Toyoda vendarle prav ali pa se je motil, bomo šele videli. In sam bi dal možakarju v mnogočem kar prav.

Preberite še: Izšel je novi Avto magazin: Kako pozimi pravilno poskrbeti za vaš avtomobil in kako je z elektromobilnostjo v prihodnje. Testi: Range Rover Sport P510, Ford Ranger...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja