Jeep Wrangler ostaja še naprej pravi terenski bojevnik

10. 7. 2018 | Jure Šujica
Deli

S pomlajeno podobo in izdatno posodobljeno tehniko bo kupcem na voljo že na začetku jeseni.

Nekateri avtomobili luč sveta uzrejo iz želje podjetja po zaslužku in uspehu na trgu. Takšna je pravzaprav večina avtomobilov na trgu, še posebno v današnjem času. Jeep Wrangler na drugi strani ni takšen. Njegovo bistvo ali pa duša, če tako želite, namreč izhaja iz drugih časov, natančneje iz časa druge svetovne vojne. V tem obdobju je namreč nastal tudi prvi pravi Jeep, po katerem se Wrangler še danes, več kot sedem desetletij pozneje, zgleduje že na prvi pogled.

Wrangler namreč še vedno zadržuje svojo značilno podobo, Robat videz je po novem sicer še nekoliko bolj zaobljen, vodilu so bile dodane dnevne LED-luči, a bistvo vseeno ostaja: masivni črni odbijači, izdatni blatniki tako na sprednjem kot zadnjem delu vozila, snemljiva vrata za vstop v kabino z izpostavljenimi nosilci na znanji strani karoserije, zaščitni lok za sprednjima sedežema v primeru trivratne karoserijske izvedbe in legendarna maska s sedmimi režami po vzoru modela CJ. Izvedba s petimi vrati še vedno ostaja v ponudbi. Tako trivratna kot petvratna izvedba pa bosta na voljo s trdo ali mehko streho.

Dva tipa pogona za bolj ali manj zahtevne voznike

Kljub večinoma znani podobi pa novi Wrangler prinaša kup novosti, tudi na enem izmed glavnih področij, podvozju. Kot se za tovrsten avtomobil spodobi, bo na voljo zgolj s štirikolesnim pogonom v dveh izvedbah. Command-Trac bo na voljo v različicah Sport in Sahara, trpežnejši Rock-Trac pa v izvedbi Rubicon. Oba bosta vozniku ponujala štiri programe prenosa moči: način 2H, kjer se bo moč prenašala zgolj na dve kolesi, namenjen vožnji po normalni cesti, 4H Auto, namenjen vožnji po cesti s slabšim oprijemom, 4H Part-Time, kjer bo vozilo zagotavljalo enak oprijem med obema osema, in program 4L z nizkim prestavnim razmerjem, namenjen vožnji po skalah in zahtevnejšem terenu. Zasnova vozila ostaja klasično terenska, kar pomeni, da je karoserija še naprej privijačena na šasijo.

Največ novosti pa Wrangler prinaša pod pokrovom motorja, kjer bosta dva štirivaljna motorja, na trgih zunaj Evrope pa tudi 3,6-litrski V6 motor družine Pentastar. Bencinski štirivaljnik bo imel prostornino dveh litrov in bo ob pomoči turbo puhala z dvojno lopatico proizvedel 272 'konjev' oziroma 200 kilovatov moč. Dizelski agregat bo 'daroval' Fiat. Gre namreč za 2,2-litrski motor iz družine Multijet, ki bo tako kot bencinski opremljen s tehnologijo Stop-Start, proizvedel pa bo 200 'konjev' oziroma 147 kilovatov moči ter 450 njutonmetrov navora. Vsi motorji bodo moč na cesto prenašali prek osemstopenjskega avtomatskega menjalnika.

Popolnoma nov informativno-razvedrilni sistem

Čeprav gre pri Wranglerju, kot smo že omenili, za terensko vozilo klasične zasnove, pa bo tudi z bogatim naborom opreme v notranjosti jasno dal vedeti, da gre za nov avtomobil. Največja novost na tem področju je informativno-razvedrilni sistem Uconnect, ki bo na voljo v različicah s pet, sedem ali pa 8,4 palca velikim zaslonom. Sistem bo v različicah z večjim zaslonom ponujal storitve Apple CarPlay in Android Auto, najdražja različica pa bo poleg tega omogočala še poslušanje spletnega radia. Sistem varnostne opreme bo dokaj standarden in bo vključeval vzvratno kamero, sistem za opozarjanje pred vozili v mrtvem kotu ter opozorilnik za prečni promet za vozilom, če naštejemo le najpomembnejše elemente.

Novi Wrangler se bo v Evropi začel prodajati septembra, na izbranih trgih pa celo nekoliko prej. Ob tem bo evropskim kupcem sprva na voljo le dizelski pogonski agregat, medtem ko bo bencinski na voljo šele proti koncu letošnjega leta. Bo pa kupcem takoj ob začetku prodaje na voljo še izdaten nabor originalne dodatne opreme (skupaj več kot 180 dodatkov), s katerimi bodo lahko vozila prilagodili lastnim željam in potrebam.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja