Južni sosedje nas spet prehitevajo po desni

Hrvaški avtomobilski trg se je v prvi polovici leta skrčil manj kot slovenski, med najbolje prodajano trojico sta dva modela nizkocenovne znamke

Uradna statistika prodaje novih avtomobilov na hrvaškem trgu, kaže, da se je prodaja v primerjavi z lanskim letom nekoliko skrčila. Do konca junija je bilo v sosednji državi registriranih 23.535 novih avtomobilov, kar je približno 10 odstotkov manj kot lani. Vendar pa se je obseg prodaje zmanjšal manj kot v Sloveniji, kjer je bilo letos  prodanih 25.847 novih avtomobilov oziroma 16,5 odstotka manj kot predlani.

V juniju, ki je tradicionalno eden prodajno najboljših mesecev, je bilo na Hrvaškem letos registriranih 5.116 novih avtomobilov (v Sloveniji 4.393), kar je celo 26 odstotkov manj v primerjavi z enakim mesecem lani. Ti rezultati jasno kažejo na krizo v avtomobilski industriji, ki pa naj ne bi bila toliko posledica inflacije in strahu pred gospodarsko krizo, kot dejstva, da avtomobilov enostavno ni.

V prvem polletju so se hrvaški kupci najpogosteje odločali za Volkswagnove modele (2.396 avtomobilov in 10,18-odstotni tržni delež), na drugem mestu je Kia z 2.275 avtomobili in najboljšim polletnim rezultatom doslej, tretja je Škoda z 2.060 avtomobili, prvo peterico pa zaključujeta Dacia in Opel.

Najuspešnejši model v prvem polletju je Dacia Duster (892), pred Škodo Octavio (806) in Dacio Sandero (749). Med prvimi petimi sta tudi Kia Stonic in Opel Crossland. Najuspešnejši Volkswagen je T-Roc na šestem mestu, zanimivo pa je, da Golfa ni niti med dvajsetimi najbolje prodajanimi avtomobili. Med prvimi dvajsetimi je večina križancev, kar potrjuje njihovo prevlado.

Med statističnimi zanimivostmi je tudi luksuzni Bugatti, obstaja tudi registrirani Rimac, med superšportniki pa so še Ferrari, Lamborghini in kar pet Bentleyev.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja