Novo v Sloveniji - Bo osvežitev Oplovega kompaktnega SUV-ja zalegla?

Še bolj izpopolnjen, a z nespremenjenim značajem. Novi Crossland je oblikovno svež in s številnimi izpopolnitvami, tudi podvozja, bolj zanimiv

Novo v Sloveniji - Bo osvežitev Oplovega kompaktnega SUV-ja zalegla? (foto: Opel) Opel
12. 5. 2021

Opel misli resno. A k sreči tudi na malce bolj konvencionalen način, kajti ob vsej elektrifikaciji še obstajajo kupci, ki si želijo, ali pa potrebujejo, klasične pogonske sklope. V prenovljenem Crosslandu jih dobijo, paleta je pestra, avtomobil pa je postal še bolj udoben in še bolj vsestranski.

Prve generacija Crosslanda je pripšla na trg leta 2017, od takrat do danes so prodali 300.000 teh križancev segmenta B in je po količini prodanih na drugem mestu v Oplovi prodajni paleti. Slovenski kupci so se zanj dobro »ogreli«, 2600 prodanih sicer ni velika številka, res pa je tudi, da je konkurenca zelo ostra, celo v hiši. Če odštejem sestrske modele Peugeota in Citroena (Crossland je nastal na PSA-jevi platformi in si veliko tehnike izposoja od obeh omenjenih znamk) je zanimivo, da imajo tudi Opel Mokko, ki je neposredni tekmec, a istočasno drugačen in z drugačno ciljno skupino kupcev, tako da si ne hodita preveč v zelje.

Crossland je namreč avtomobil za tiste, ki prisegajo na tradicijo, malo več konvencionalnosti, ki cenijo funkcionalnost, udobje in prostornost, istočasno pa si želijo imeti tudi zmogljive klasične pogonske sklope ter dovolj najsodobnejše tehnologije, da je vožnja varna in udobna.

Brez oblikovalskih izpadov, toda sodoben in prenovljen

Na prvi pogled Crossland ne deluje kot kak hollywoodski lepotec ali manekenka, da ne zanemarim ženskega spola. A ostaja avtomobil, ki ga morate vseeno občudovati od znotraj. Čeprav je dobil bolj Oplovsko prepoznano sprednjo masko, drugačna platišča, na voljo je tudi s črno ali belo streho, nova je  zaščita podvozja in koelsnih obrob, spremenili so logotip imena (iz imena pa je izginila črka X) in dodali bolj dinamičen paket opreme GS Line+, so veliko dela opravili v notranjosti in pod pločevino. Obdržali so ergonomske sedeže (za te se je že do sedaj odločalo okoli 30 odstotkov kupcev) ter za 150 milimetrov pomično zadnjo klop, s katero prtljažnik meri od 410 (z naprej pomaknjeno klopjo 520 litrov) pa vse do 1255 litrov.

Po prvih nekaj predstavitvenih kilometrih s prenovljenim Crosslandom lahko potrdim tudi, da so izboljšali udobje vožnje z dodelanimi blažilniki in še bolj natančnim volanskim mehanizmom, s čemer (in še z nekaj prijemi na karoseriji) pa so tudi zmanjšali hrup v potniški kabini. Torej to, kar večina kupcev danes išče in skoraj zahteva od avtomobila tega kova.

Številka 2

Opel Crossland je po prodajnih številkah drugi najbolj priljubljeni avtomobil v Oplovi paleti, to pa potrjujejo tudi številke pri prodaji v Sloveniji. Z 2600 primerki predstavlja 18 odstotkov Oplove prodaje pri nas. In tudi sicer je crossover segment B precej priljubljen v Evropi, od leta 2016 do 2019 se je prodaja na evropskem trgu podvojila, še leta 2019 je kupca našlo 2,4 milijonov avtomobilov tega segmenta. Lansko koronsko leto, ko je bil padec pri prodaji več ali manj očiten na celotnem trgu, se je za avtomobil tega segmenta odločilo 2 milijona kupcev, zdaj pa naj bi se številke spet povzpela na tisto iz leta 2019. V Sloveniji segment v prvih štirih mesecih letošnjega leta zaseda dobrih 28 odstotkov prodaje, kar je 5 odstotkov več kot v enakem obdobju lani, SUV-ji na splošno pa predstavljajo kar 50 odstotkov vse prodaje v letošnjem letu. Največ kupcev so pridobili iz klasičnega segmenta osebnih avtomobilov B in C, torej v Oplovem primeru med kupci Corse ali Astre.

Konvencionalost na motorni strani

Med motorji je izbira ravno prav pestra, da pokrijejo vse potrebe. Bencinski motor z 1,2 litra delovne prostornine je na voljo v atmosferski različici s 60 kW (83 KM) in turbo različici s 81 in 96 kW (110 ali 130 KM). Pri čemer je močnejši na voljo tudi s samodejnim menjalnikom. Teh 110 konjičev je mogoče za vsakodnevne potrebe dovolj, zanj se je že do sedaj odločilo skoraj 60 odstotkov kupcev, a na avtocesti mu vseeno rado zmanjka nekaj sape. In Crosslandovo podvozje dovoli tudi kaj več, zato verjamem, da je močnejša različica kar dobra rešitev.

Tudi ljubitelji dizlov zaenkrat tudi ne bodo prikrajšani, dolge vožnje za Crosslanda niso tabu, 1,5-litrski motor pa zmore 81 in 88 kW (110 ali 120 KM) in je tudi na voljo z ročnim ali samodejnim menjalnikom. Za slednjega se je do sedaj sicer odločilo 15 odstotkov kupcev, a odgovorni so prepričani, da se bo zanj v prihodnje odločilo tudi nekaj več kupcev, kajti »stari« pregovor pravi 'enkrat avtomatika, vedno avtomatika, le prvič je najhuje'. In lahko jim v celoti pritrdim.

Cene segajo od 18.050 do 24.150 evrov, s popusti in drugimi ugodnostmi pa se le-ta spusti celo do 15.920 evrov za osnovni 1,2-litrski model. In na zanimive popuste lahko kupci seveda računajo pri vseh različicah, kar naredi avtomobil seveda še bolj konkurenčen na trgu.