Kako sta Fabergé in Rolls Royce skupaj počastila veliko noč

Ruska draguljarna in britanski avtomobilski proizvajalec sta moči združila leta 2018 po več kot stoletju od prvega (posrednega) stika.

Kako sta Fabergé in Rolls Royce skupaj počastila veliko noč (foto: Rolls Royce) Rolls Royce
13. 4. 2020

Fabergéjeva jajca in vozila znamke Rolls Royce sta dva izmed simbolov največje mere prestiža. Tako jajca kot britanska avtomobilska znamka imata že več kot 100 let dolgo tradicijo, in medtem ko smo o zgodovini britanske znamke pred časom že pisali, je zgodovina Fabergéjevih jajc morda nekoliko manj znana. No, naj za začetek omenimo, da so prva med njimi nastala že daljnega leta 1885 v nekdanji carski Rusiji.

Danega leta se je takratni ruski car Aleksander III. odločil, da bo ženi za veliko noč podaril prav posebno jajce. Po pomoč se je tako obrnil na priznano draguljarno Fabergé v Sankt Peterburgu, kjer so izdelali zlato in z belo emajlno oblogo okrašeno jajce, ki je znotraj skrivalo zlato kokoš in majhno diamantno repliko vladarske krone. Končen rezultat je Aleksandra III. povsem prevzel in tako so jajca postala tradicionalna velikonočna darila ruske kraljeve družine.

Po smrti Aleksandra je tradicijo vse do leta 1917 nadaljeval njegov naslednik, Nikolaj II., ki pa je bil tudi velik ljubitelj prestižnih avtomobilov. V njegovi zbirki se je tako znašel tudi prestižni Rolls Royce Silver Ghost, odet v prepoznavno vijoličasto barvo. Prav pri tem pa sta se obe znamki prvič srečali in ustvarili povezavo, ki obstaja vse do danes, vrhunec pa je doživela leta 2018.

Draguljarska hiša Fabergé je namreč z izdelavo jajc nadaljevala tudi po letu 1917 in koncu ruske revolucije, leta 2018 pa se je nanje naposled obrnilo tudi podjetje Rolls Royce in naročilo izdelavo lastnega jajca. 400 gramov velik primerek so izdelali iz 18-karatnega zlata, obdali pa so ga v enako vijoličasto barvo, v kakršno so pred več kot stoletjem odeli Nikolajevega Silver Ghosta. In kaj je znotraj jajca? Jasno, kristalen kipec Spirit of Ectasy, ki stoji na podstavku iz rdečega zlata in številnih 10-karatnih diamantov.

Povsem razumljivo je, da so pri Rolls Royceu naročili le eno jajce, in tudi to nikoli ni šlo v prodajo. Namesto tega so ga leta 2018 izbranim gostom predstavili na premieri v Goodwoodu, pozneje pa še v londonskem Mayfairju.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri