Kakšni so zaslužki prestižnih avtomobilskih proizvajalcev? Ferrari z naskokom na prvem mestu

9. 8. 2018 | Jure Šujica
Deli
Kakšni so zaslužki prestižnih avtomobilskih proizvajalcev? Ferrari z naskokom na prvem mestu (foto: Ferrari)
Ferrari

Ferrari na vsak prodan avtomobil pridela več deset tisoč evrov dobička, Bentley na drugi strani precejšnjo izgubo. A rezultati vseeno niso tako črno-beli, kot se zdi.

Velikokrat lahko slišimo, kako predvsem pri dražjih avtomobilskih znamkah – v gostilniških debatah so takrat najbolj na udaru znamke nemške trojice – pogosto plačamo znamko, ne pa tudi avtomobila. Seveda gre velikokrat tukaj tudi za različne avtomobilske okuse in pripadnost znamki, nekega sklepa pa iz tega, roko na srce, ne moremo potegniti.

Očitno pa tovrstne tematike zanimajo tudi akademsko srenjo. Iz Nemčije namreč prihajajo rezultati raziskave o tem, kakšni so zaslužki posameznih avtomobilskih znamk pri prodaji posameznih avtomobilov. Raziskave se je lotil priznani ekonomist, dr. Ferdinand Dudenhöffer z Univerze Duisburg-Essen, pri tem pa prišel do zanimivih zaključkov, ki so prikazani v spodnji tabeli.

Podjetje Zaslužek na vsak prodan avtomobil (v evrih)
Ferrari +68.987
Porsche +16.780
Maserati +4.889
Audi +3.347
Mercedes-Benz +3.343
BMW +3.057
Volvo +2.425
Volkswagen +1.757
Jaguar-Land Rover +779
Tesla -10.931
Bentley -17.425

Kot lahko vidimo, je med največjimi zaslužkarji v kategoriji proizvajalcev avtomobilov višjega in visokega razreda na vrhu lestvice Ferrari. Italijansko podjetje namreč v povprečju – zaslužki so od avtomobila do avtomobila različni – zasluži kar 68.987 evrov! Drugi na lestvici je Porsche, tretji pa, nekoliko presenetljivo, Maserati. Na drugi strani lestvice je medtem Bentley, ki na vsak prodan avtomobil beleži kar 17.425 evrov izgube, prav dosti bolje pa s slabimi 11.000 evri izgube na vsak avtomobil ne gre niti podjetju Tesla. Nemška trojica beleži približno enak dobiček na vsak prodan avtomobil, ta namreč znaša med 3.000 in 3.400 evri.

Kljub na videz jasnim rezultatom pa je treba poudariti, da do velikih odstopanj v obe smeri prihaja zaradi več dejavnikov. K zneskom so namreč prišteti na eni strani suvenirji, ki jih na primer Ferrari v velikih količinah prodaja na dirkah formule 1. Bentley je medtem trenutno v fazi velikih vlaganj v razvoj električnih in hibridnih pogonskih sklopov, kar nedvomno pomeni velika vlaganja. Na lestvici sicer manjkata še Lamborghini in Rolls-Royce, ki pa svojih finančnih poročil nista želela razkriti.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"